המשטרה עצרה צעיר תושב ראשון לציון בחשד להצתה שגרמה לשריפה גדולה שהתפשטה אחר הצהריים (חמישי) באזור כפר חב"ד. על פי החשד, הצעיר שרף את מכתב הפרידה של חברה שלו, והאש שיצאה משליטה גרמה לשריפה. הוא סיפר כי הזעיק בעצמו את כוחות כיבוי האש, ובסיום חקירתו שוחרר למעצר בית.
"הייתי בכוננות בתחנה עם עוד שני מתנדבים כשקיבלנו הודעה על שריפה בשטח פתוח בכניסה לכפר חב"ד. כשנסענו ליד מטע זיתים בכפר הסמוך הבחנתי באדם בבגדים שחורים שרץ בין עצי הזית במטע, זה מיד עורר בי חשד", סיפר משה גוטמן, מתנדב כיבוי אש בתחנת מכבי אש איילון. "זה היה נראה כאילו הוא בורח ממוקד השריפה, שהייתה בסמוך. הוא הבחין בי ואז ניסה להימלט, אבל הגעתי אליו. שאלתי אותו 'מי הדליק את האש?', והוא השיב: 'אני, דיווחתי לכיבוי אש על השריפה, לא התכוונתי לגרום לה'".
2 צפייה בגלריה
השריפה ליד כפר חב"ד
השריפה ליד כפר חב"ד
השריפה ליד כפר חב"ד, היום
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
2 צפייה בגלריה
השריפה ליד כפר חב"ד
השריפה ליד כפר חב"ד
(צילום: דוברות כבאות והצלה)
השריפה כילתה את מרבית עצי הזית במטע הזיתים הוותיק, ולפי ההערכה נשרפו עשרות דונמים מסביב לכפר חב"ד. לפי גורם המעורב בחקירה, הצעיר שנעצר לא התכוון לגרום לתוצאה הזאת, והסביר שהגיע לשרוף "מסמך כלשהו הקשור לחברה שלו", וכי אמר לחוקרים שלא שיער שזה מה שיקרה. בתום חקירתו הוא שוחרר למעצר בית של מספר ימים.
טפסר משנה אורן שישיצקי, מפקד תחנת איילון שניהל את אירוע כיבוי השריפה, אמר: "כשהתקבל הדיווח על השריפה הזנקנו את יחידות מתנדבי הכיבוי שלנו. הם היו בכוננות, ועם קבלת הקריאה על שריפת הקוצים יצאו במהירות לכפר חב"ד. הצוות הזעיק כוחות נוספים, ו-13 צוותי כיבוי וחילוץ פעלו לכיבוי האש". לדברי טפסר משנה שישיצקי, האש "התפשטה במהירות בשל השילוב של העשבייה היבשה, הרוחות החזקות ומזג האוויר החם. היה חשש שהשריפה תתפשט לבתים ולעסקים בסמוך. ביצענו הגנה היקפית על בתי התושבים ומנענו את התפשטותה".
במערך הכבאות וההצלה כ-3000 מתנדבים בתחנות הכיבוי ברחבי הארץ, המשתלבים בפעילות המבצעית ומהווים יחידות קצה מקומיות, למתן מענה ראשוני באירועים ושריפות עד הגעת הלוחמים. המתנדבים עוברים אימונים המכשירים אותם להצטרף לצוותי הכיבוי המוזעקים לשריפות, כמו זו שפרצה היום בכפר חב"ד. נציב הכבאות וההצלה רב טפסר אייל כספי אמר: "מתנדבי הכיבוי הם מכפיל הכוח המבצעי להתמודדות מהירה בזירות השונות. חלק מהמתנדבים עושים זאת לאורך שנים".