פנחס ולרשטיין, ראש מועצת יש"ע לשעבר, הביע את תמיכתו במתווה שהציג נשיא המדינה יצחק הרצוג בניסיון לפתור את המשבר סביב המהפכה המשפטית, ואמר היום (ראשון) ל-ynet radio: "חייבים לקבל אותו. הרוב המוחלט של העם מוכן ללכת עליו - בשביל מה כל המהומות והכאב?".
2 צפייה בגלריה
פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטיין
פנחס ולרשטיין
(צילום: אלכס קולומויסקי)
אתה תומך בעקרונות של תוכנית נתניהו-לוין? "נכון. כמי שסבל קשות בנושא הזה, בגירוש היישובים, באוסלו ובאין-ספור מהלכים, אני חושב שצריך לעשות תיקון כזה או אחר. אין לי תחושה של 'דפקו אותנו, אז בואו נדפוק בחזרה - מגיע להם'? ברור שזה קיים".
ולרשטיין ציין: "בתנאים אחרים הייתי שמח שכל ההליכים שמתנהלים היום בכנסת אל מול הפרקליטות ומשרד המשפטים, יתבצעו עד תומם. עם זאת, כמי שחושב שאחדות המחנה והצורך של עם ישראל אל מול האתגרים הם בכל המחנה הציוני במדינת ישראל, אני חושב שחייבים לקבל את הסכם הנשיא. כלומר, צריך לשלם על זה מחיר".

לפני כשבוע נשא הרצוג נאום מיוחד שבו קרא לעצור את החקיקה והציג חמישה עקרונות שיהוו לדבריו בסיס למשא ומתן מיידי: חקיקת חוק יסוד החקיקה שעל חוקיו לא תהיה ביקורת שיפוטית, הגדלת מספר השופטים, תוכנית שתשים סוף לעינויי הדין, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים כך שלאף רשות לא יהיה בה רוב - וצמצום השימוש בעילת הסבירות.
"מכיוון שאני מעריך ומוקיר אנשי שמאל וחלוצים אמיתיים שחושבים שהפתרון המדיני שונה משלי - אך רוצים את טובת המדינה - ולמען האחדות, חייבים ללכת על הסדר הנשיא", ציין ולרשטיין. "אני פונה בעזרתכם לגנץ ולמפלגתו, להחליט ולהודיע שהם פונים היום לנשיא, לא כתנאי. אני משוכנע שאז יוכל להיווצר לחץ בקרב שר המשפטים ויו"ר ועדת החוקה, חוק ומשפט - אז נראה אם הם יגידו 'אנחנו ממשיכים במהלכים' או לא. לא להתנות את זה מראש, אלא להיות המבוגר האחראי שאומר שטובת עם ישראל עומדת לנגד עיניי - ואני מחליט שאני פונה אל הנשיא עכשיו".
ולרשטיין אמר כי "איר לפיד רוצה כאוס - לא רוצה להרחיב למה אני חושב שהוא לא רוצה בכלל שום הסדר", והבהיר: "אני מתחייב פה לפנות בכל הכוח העומד לרשותי ולאנשים שכמותי - והם רבים".