סטסיה קרפובה, בת 39 מבת ים, סיפרה היום (רביעי) בדמעות על התחושות הקשות שלה בזמן שאמה ובנה בן ה-19 נמצאים באוקראינה מוכת הקרבות, בעיר הולדתה מיקולאייב שהוחרבה על ידי הצבא הרוסי. "אני פשוט בפחד אלוהים מהמצב, שמשתנה שם כל שנייה", סיפרה לאולפן ynet.
סטסיה, מעצבת גרפית במקצועה, סיפרה כי אמה ובנה נמצאים בבית ולא יוצאים ממנו, גם כי כבר אין מקום במקלטים. "כל המשפחה שלי שם, שזה בעצם רק שני אנשים", סיפרה סטסיה. "כל הימים האלה אני לא חושבת על שום דבר, אני לא מרוכזת בשום דבר, אני לא ישנה, לא אוכלת, ובדיוק עכשיו דקה לפני שעליתי לשידור אז דיברתי עם אמא והקשר נותק בגלל ההתקפה. זה מפחיד, זה פשוט לא יאמן שזה בכלל קורה היום ב-2022".
3 צפייה בגלריה
סטסיה קרפובה
סטסיה קרפובה
"מלחמה כזאת עוד לא הכרתי". סטסיה קרפובה
3 צפייה בגלריה
מישה וסופיה
מישה וסופיה
בנה של סטסיה, מישה, ואמה סופיה
הבן של סטסיה, מישה בן ה-19, לא יכול כרגע לעזוב את המדינה. "שום גבר בגיל 18 עד 60 כרגע לא יכול לעזוב", היא אומרת.
מה הבן שלך אומר לך? "את האמת שהוא הכי רגוע. למרות שהוא די ביישן אבל במקרה הזה הוא דווקא לא נכנס לפאניקה והוא אומר שהכל בסדר, הכל טוב, הכל יסתדר. אבל מאוד קשה לראות את העיר איפה שנולדתי, איפה שהייתי מסתובבת כל הזמן, פשוט אני לא מזהה את העיר שלי, כי פירקו את כולה. הם יורים באמת על הכל, על הבניינים, על האנשים, וזה פשוט מפחיד. עברתי כמה מלחמות, אבל מלחמה כזו אני עוד לא הכרתי בחיים".
3 צפייה בגלריה
מיקולאייב אוקראינה
מיקולאייב אוקראינה
"פירקו את העיר". מיקולאייב באוקראינה
המצב שם גרוע", הוסיפה סטסיה, "הבוקר הם שוב נכנסו לעיר, למרות שכמה ימים היה פחות או יותר רגוע. בדיוק הייתה שם התקפה, היו פיצוצים, אני לא יודעת איך זה נגמר ואם זה כבר נגמר, והכי מפחיד שאף אחד פשוט לא יודע איך זה ייגמר ומתי".
סטסיה סיפרה על המצב הלא פשוט בעיר הולדתה בעקבות המצב: "יש ימים שפשוט אנשים לא פותחים את החנויות שלהם ואפילו אם רוצים ויש אפשרות לקנות, אני מתכוונת כלכלית, אי אפשר. אי אפשר לקנות אוכל כי פשוט זה סגור. והמצב משתנה שם כל שנייה וכרגע אין אור בקצה המנהרה. המשפחה שלי הספיקה לקנות קצת אוכל כשהיה רגוע, יש להם אוכל לשבועיים והם יסתדרו בינתיים".
"אני בן אדם שפעמיים יצא מסרטן", סיפרה, "ואני האדם הכי אופטימי שיש. אני מאוד מאמינה שאחרי כל החרא תמיד מגיע אור. רק צריך להאמין".