חשד לפיגוע דריסה: מאבטח אזרחי נפצע היום (חמישי) באורח קל מאוד במעבר קלנדיה. החשוד בדריסה, בן 38 מכפר עקב שבמזרח ירושלים, נעצר במקום על ידי כוחות הביטחון - מבלי שעשו שימוש בירי - לאחר שיצא מרכבו.

3 צפייה בגלריה
חשד ניסיון פיגוע מעבר קלנדיה
חשד ניסיון פיגוע מעבר קלנדיה
מעבר קלנדיה, היום
(צילום: Menahem KAHANA / AFP)
3 צפייה בגלריה
חשד ניסיון פיגוע מעבר קלנדיה
חשד ניסיון פיגוע מעבר קלנדיה
(צילום: REUTERS/Ammar Awad)
3 צפייה בגלריה
ניסיון פיגוע דריסה בקלנדיה
ניסיון פיגוע דריסה בקלנדיה
(צילום: לירן תמרי)
ברכב שבו נהג החשוד, ושעימו דרס את המאבטח, איתרו שוטרים סכין יפנית המגואלת בדם החשוד. מתחקור ראשוני עולה כי הוא הגיע ברכב למעבר מכיוון קלנדיה לכיוון ירושלים כשהוא פצוע, לאחר שחתך את עצמו. אחרי שנעצר ליד עמדת הבידוק במעבר החל החשוד בנסיעה פתאומית, סטה מהנתיב ופגע במאבטח שעמד בסמוך. בשל התקרית המעבר נסגר לתנועה. החקירה הוטלה על היחידה המרכזית במחוז ירושלים. המשטרה מסרה כי לנוכח נסיבות המקרה, החשד הוא כי מדובר בפיגוע דריסה על רקע אובדני.
חבלנים של המשטרה זיכו את הרכב, וחוקרים אספו ממצאים מהמקום. מפקד מחוז ירושלים ניצב דורון תורג'מן הגיע למעבר כדי לקיים הערכת מצב עם המפקדים במקום, והנחה על "המשך פעילות והיערכות מוגברת בכל גזרות ירושלים ועוטף ירושלים, דריכות גבוהה של שוטרים, לוחמי מג"ב ומאבטחים בכל המשימות והמעברים, פעילות יזומה לאיתור חריגים ותגובה מהירה ונחושה לכל איום". שעות ספורות לאחר האירוע, המעבר נפתח חזרה לתנועת כלי רכב.
בשעה 12:25 התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב ירושלים על רכב שניסה לדרוס אדם בסמוך למחסום קלנדיה. חובשים ופרמדיקים של הארגון העניקו טיפול רפואי ופינו לבית החולים הדסה הר הצופים בעיר גבר במצב קל מאוד עם חבלה בגפיים התחתונות. לאחר טיפול במחלקה לרפואה דחופה, הפצוע שוחרר לביתו.