צעירה בת 25, תושבת חיפה שהייתה בקשר אישי עם תושב העיר בן 56 וביקשה לסיימו, נפלה קורבן ל"חיזור גורלי" של ממש, שכלל איומים מפורשים לפגיעה בה, להצתת דלת דירתה, כמו גם הצתת דלתות בית של מציל בים שלו ייחס התוקף קשר עם הצעירה. גם דלת ביתו של אח המציל הוצתה.
בתום חקירת המשטרה, ולאחר שנאספו ראיות רבות נגד האיש, הוגש נגדו לפני כמה ימים כתב אישום לבית המשפט המחוזי בחיפה שמייחס לו עבירות של סחיטה באיומים, כליאת שווא, תקיפה הגורמת חבלה ממשית, איומים ושלוש עבירות של הצתה.
הנאשם הכיר את המתלוננת שעלתה מאוקראינה, בעת שבילתה עם בן זוגה ובנם בחוף הים בחיפה. מה שהחל כקשר תמים, חברי, הפך בהמשך לקשר אישי בין הנאשם למתלוננת, עד שזו הודיעה לו כי היא מפסיקה את הקשר עמו. הוא התקשה לקבל זאת, חשד בה כי היא מקיימת קשרים אישיים עם אחרים וביקש ממנה שוב ושוב כי תישאר עמו בקשר.
2 צפייה בגלריה
הבקבוק שהכיל בנזין שנמצא בתא המטען במכונית
הבקבוק שהכיל בנזין שנמצא בתא המטען במכונית
"איתרנו את הרכב מוחבא באחד מרחובות בעיר, שבתוכו נמצא מכל הדלק איתו עשה שימוש"
רב-פקד יוסי אטיאס, קצין חקירות, מודיעין בילוש תחנת חיפה, סיפר: "בתיק הזה נתקלנו באובססיביות שהרבה זמן לא נתקלנו בה. אותה אובססיביות נגעה לא רק לקורבן, אלא גם לכל מי שהיה איתה בקשר".
בכתב האישום נטען כי בעת שהבחין במתלוננת משתמשת בטלפון הנייד שלה וחשד כי היא מתכתבת עם אחרים, נטל הנאשם את הטלפון מידיה ודרש ממנה את סיסמת הנעילה, אחרת יזרוק את הטלפון מהחלון. האישה סירבה, ובתגובה הוא זרק את הטלפון, יצא מהדירה ונעל אותה בפנים על מנת למנוע ממנה לצאת מהבית. בהמשך, תקף אותה פיזית.
במועד אחר, תקף אותה הנאשם ברחוב, כשהיא צועקת לעזרה. שלושה צעירים ששהו בפארק סמוך הרחיקו אותו ממנה עד הגעת ניידת משטרה. כמה ימים לאחר מכן, הוא הגיע לדירתה וחסם את עינית הדלת. בן זוגה לשעבר של המתלוננת, להם ילד משותף, שמע רעש מחדר המדרגות, הסתכל בעינית, הבין כי היא חסומה, פתח את הדלת ואז הותקף בידי הנאשם.
בשל האובססיביות מצד האיש, לאחר שהותקף, נמלט בן זוגה לשעבר ואבי בנה לחו"ל ביחד עם ילדם מחשש לשלומו ולשלום הילד.
בין היתר, הנאשם חשד כי מציל בחוף הים בחיפה מנהל איתה קשר אישי. הוא דרש ממנו לעזוב אותה, תוך שהבהיר לו כי "אני מאוהב בה". למנהל העבודה של המציל אמר הנאשם כי אם המציל והמתלוננת נפגשים, אז הוא יירה במציל בראש. הוא גם שוחח עם המתלוננת בטלפון, דרש ממנה באיומים להפסיק את הקשר עם המציל, ואמר לה כי אם תמשיך להיפגש איתו, הוא "יהרוג את שניהם והם יהיו בקבר".
2 צפייה בגלריה
רב-פקד יוסי אטיאס
רב-פקד יוסי אטיאס
"אובססיביות שהרבה זמן לא נתקלנו בה", רב-פקד אטיאס
( צילום: דוברות מחוז חוף)
ב-11 במאי, סמוך לשעה 01:40 בלילה, הגיע הנאשם אל ביתו של המציל, שפך בנזין על דלתות ביתו ושל אחיו המתגורר בסמוך אליו, והצית אש. המציל שהתעורר משנתו בשל עשן שחדר לדירה, יצא ממנה ונכווה ברגלו כוויה בדרגה 2, כשנזק כבד נגרם לרכוש. מיד לאחר מכן, נסע לביתה של המתלוננת, שפך בנזין גם על דלת דירתה והצית אותה. המתלוננת נחלצה מהדירה דרך החלון, וכך ניצלו חייה. הנזק לדירתה הוערך ב-28 אלף שקלים.
"במצלמת האבטחה רואים את הנאשם עושה שימוש ברכב שלא ידענו על קיומו ושלא רשום על שמו. איתרנו את הרכב מוחבא באחד מרחובות בעיר, שבתוכו נמצא מכל הדלק איתו עשה שימוש", סיפר רב-פקד אטיאס.
"במעשיו אלו, שלח הנאשם אש במזיד בדבר לא לו, בכך שהצית את דלתות שלוש הדירות", טוענת התביעה. בחקירותיו במשטרה, הכחיש הנאשם כל קשר למעשים המיוחסים לו. בקרוב ידון בית המשפט בבקשה להורות על הארכת מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.