"אנחנו יודעים שכרמל בחיים, יש לנו עדויות מבוססות על זה - נכון ללפני כמה ימים" - כך אמרה היום (ראשון) ליאת באריס פלג, חברתה של כרמל גת. "קיבלנו עדויות מהשבויים שחזרו ארצה. כרמל נחטפה כשהיא בריאה ושלמה, אנחנו מניחים עכשיו שהיא בסדר, אין עדות שהיא לא בסדר. היא העבירה לאנשים שהיא הייתה איתם שיעורי יוגה ומדיטציה, אז זה מעיד על איזושהי בריאות פיזית ונפשית. היא מרפאה בעיסוק ומאוד טובה עם אנשים".
"אני מניחה שיש לה כלים מהעבודה, היא עובדת עם אנשים עם פוסט טראומה ודיכאון ואני רוצה לקוות שהידע המקצועי שלה עוזר. היא מאוד מחוברת לרוח ולגוף נפש והנה היא חיזקה את האנשים שהיו איתה והיא הייתה להם עוגן", אמרה באריס פלג.
"הזמן שלה אוזל, של כל החטופים אוזל, אנחנו יודעים מעדויות שקיבלנו מאנשים שחזרו שמאוד מדאיגות אותנו. אי אפשר לפרט על הכל, אבל לדוגמה תנאי התזונה הלקויים, תנאי המחיה הירודים. אנחנו לא יודעים כמה לבוש הביאו להם, הם ישנו על רצפת בטון, אני לא יודעת אם גם כרמל אבל כשאני שומעת על אנשים שחיים על פיתה ליום, חודשיים אנשים לא אוכלים ולא ישנים טוב, זה מצטבר והגוף נחלש וזה הכי מדאיג אותי".
"כל הגילאים שנשארו שם של נשים זה נשים צעירות, אני לא יודעת אם הן נתונות לניצול מיני, זה נורא מדאיג אותי. אין לנו שום מידע חדש מגורם רשמי. אני חושבת שהמסר שהכי חשוב שלנו זה שהזמן שלהם אוזל, כל דקה היא קריטית. החוסן הנפשי והפיזי הולך ויורד".