כוחות משטרה מתוגברים עקרו הבוקר (חמישי) עצים בהנחיית גורמי האכיפה במנהל האזרחי בשטח סמוך להתנחלות נוקדים שבגוש עציון, בעקבות נטיעתם על קרקע פלסטינית פרטית. מנהלת ההסדרה שאותה הקים השר במשרד הביטחון בצלאל סמוטריץ' הכירה את התוכנית, אך גורמים מטעמה טוענים כי לא ידעו על עיתוי האכיפה.
פעולת עקירת העצים, שבה נכח ח"כ שמחה רוטמן ממפלגתו של סמוטריץ', נעשתה בהתאם להחלטה של בג"ץ לפנות את השטח. אחרי עקירת שליש מהעצים שנטעו המתנחלים במקום, הוחלט לעצור את פעולת העקירה, בין היתר בגלל הלחימה בעזה ומכיוון שמדובר ביום צום (תענית אסתר).
תושבי נוקדים פועלים למנוע את עקירת שאר העצים. "עצם ההחלטה להפסיק את העקירה זה דבר חשוב", אמר ראש מועצת גוש עציון ירון רוזנטל. בהתנחלות טוענים כי מדובר בתא שטח שנמצא בלב נוקדים שהפלסטינים שמתגוררים בסמוך לא יגיעו אליו.
1 צפייה בגלריה
כוחות משטרה עוקרים את העצים ששתלו המתנחלים סמוך לנוקדים
כוחות משטרה עוקרים את העצים ששתלו המתנחלים סמוך לנוקדים
הזירה ליד היישוב נוקדים
"עקרו 12 מתוך 30 עצים שיש פה, זה ממש אירוע מיותר", אמר תושב נוקדים. "מדובר על שטח שנמצא בלב היישוב, זה מקום שלא הוכח הקניין של הפלסטינים. הוא מוקף בבתי התושבים".
ראש המועצה רוזנטל הוסיף: "מדאיג ועצוב שבעת מלחמה, כשכוחותינו מתוחים עד הקצה, ובזמן שהבנייה הבלתי-חוקית הערבית משתוללת, בוחר המנהל האזרחי להקצות כוחות לעקירת שתילים בלב היישוב נוקדים. מישהו פה התבלבל". גורמי ביטחון דחו את טענות ראש המועצה, והסבירו כי בשבועיים האחרונים ביצע המנהל האזרחי יותר מ-50 פעילויות אכיפה אל מול הבנייה הפלסטינית.
ח"כ רוטמן, שהגיע כאמור לאזור עקירת העצים, אמר: "אי-אפשר לבוא לוועדות ולטעון שאין כוח אדם לאכיפה על בנייה בלתי-חוקית של ערבים, ואז להקצות כוחות גדולים לטובת עקירה של כמה שתילים שלא מפריעים לאיש. משהו יסודי פגום בסדרי העדיפויות".
ממתאם פעולות הממשלה בשטחים (מתפ"ש) נמסר בתגובה: "גורמי האכיפה במנהל האזרחי בליווי כוחות הביטחון, ביצעו היום פעילות אכיפה נגד פלישה חקלאית בלתי-חוקית חוזרת באזור גוש עציון.
"האכיפה בוצעה נגד עשרות עצים שניטעו בקרקע פרטית פלסטינית בסמוך ליישוב נוקדים. מדובר בפלישה חוזרת לאחר שהקודמת פונתה בעבר. כל זאת, בכפוף להוראות הדין והתחייבויות המדינה בפני בית המשפט העליון בנושא".