החות'ים הודיעו על מתקפה נוספת נגד ספינה בים האדום - שבהמשך התבררה כטעות בזיהוי.
דובר החות'ים, יחיא סריע, הצהיר היום (שני) כי הכוחות התימניים שיגרו טילים לעבר "ספינה אמריקנית", בתקיפה שאותה הגדיר "מדויקת וישירה". סריע אמר כי "חיל הים של כוחות הביטחון התימניים תקפו בכמה טילים את הספינה האמריקנית Star Iris בים האדום".
2 צפייה בגלריה
דובר הח'ותים  יחיא סריע
דובר הח'ותים  יחיא סריע
דובר הח'ותים יחיא סריע
(צילום: MOHAMMED HUWAIS / AFPB)
בהמשך התברר ש"הספינה האמריקנית" נמצאת בבעלות חברה יוונית, נושאת את דגל איי מרשל ועשתה את דרכה לאיראן - בעלת הברית הגדולה של החות'ים. הספינה הובילה תירס ושטה מברזיל לבנדאר חומייני - מהנמלים הגדולים ברפובליקה האיסלאמית.
לפי הדיווחים החות'ים שיגרו שני טילים. הספינה לא ספגה פגיעה ישירה ונגרם לה נזק קל, ולא היו נפגעים בקרב אנשי הצוות שלה. הבעלים של הספינה היא החברה היוונית Star Bulk Carriers. לפני כמה ימים תקפו החות'ים ספינה אחרת של החברה בים האדום.
2 צפייה בגלריה
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
ספינת סחורה עולה במפרץ עדן
ספינה שהותקפה בחודש שעבר בים האדום
(צילום: Indian Navy Spokesperson)
במהלך המלחמה בעזה משגרים החות'ים, הנתמכים על-ידי איראן, טילים וכטב"מים לעבר ספינות מסחריות בים האדום – כדי "למנוע מהן להגיע לישראל" ולהטיל עליה "מצור ימי". במקרים רבים כלל לא מדובר בספינות ששטות לישראל או קשורות אליה, אלא בספינות מסחריות שהחות'ים מאמינים שהן קשורות לארה"ב או לבריטניה, כפי שקרה גם הפעם.
זו הפעם הראשונה מתחילת המלחמה שהחות'ים תוקפים ספינה ששטה לאיראן. גורם ביטחוני אזורי אמר כי החות'ים הודיעו לטהרן על הירי, שלדבריו "מראה שאיראן לא שולטת בחות'ים ופועלת באופן עצמאי". במהלך המלחמה בעזה מכחישה טהרן שהיא מחלקת הוראות לחות'ים.