ראש העיר הרצליה, משה פדלון, הגיש הבוקר (רביעי) תלונה במשטרה בטענה שמנסים לסחוט אותו, ובשיחה עם ynet אמר כי הוא חושש ש"מסע ההסתה והסחיטה" נגדו, כלשונו, "עוד ייגמר ברצח". את התלונה הגיש פדלון למפקד משטרת מרחב ירקון, תת-ניצב דוד פילו, אחרי של-ynet נודע כי בחודשים האחרונים כבר מתנהלת חקירה סמויה סביב איומים על בכירים בעיריית הרצליה.
לפי פדלון, זכיין של העירייה שמפעיל שני עסקים בעיר – וזכה בהם במכרז פומבי – הוא שעומד מאחורי מסכת האיומים שהוא חווה בחודשים האחרונים. על פי התלונה, עם פרוץ משבר הקורונה והמשבר הכלכלי שעוררו הסגרים השונים, פנה הזכיין לחברה העירונית של עיריית הרצליה וביקש להאריך את תקופת החוזים מכוח המכרזים לתקופות ארוכות ומשמעותיות.
2 צפייה בגלריה
תלמידי הרצליה ילמדו במרינה מוזיאון הרצליה
תלמידי הרצליה ילמדו במרינה מוזיאון הרצליה
ראש העיר הרצליה משה פדלון. "מפחד שזה ייגמר ברצח"
(צילום: אלי דסה)
"הזכיין לא קיבל את עמדתנו, ולפיה הדבר אינו עולה בקנה אחד עם הוראות הדין ועם דיני המכרזים. עמדתנו גורסת כי לאחר סיום תקופות המכרז – יש חובה לקיים הליך פומבי", הסביר פדלון. לדבריו, מאז שהעירייה הציגה את עמדתה, החל מחול שדים שכלל "עשרות פעולות שיורדות לחיי האישיים – והכול במטרה לגרום לרשות ולגופיה להאריך אוטומטית את תקופת המכרז".
בתלונתו מונה פדלון שורה של אירועים שהתרחשו בתקופה האחרונה וגרמו לו לחוש למעשה כמי שמנסים לסחוט אותו: הפגנות שבוצעו ליד ביתו ופליירים שנשלחו לבתי תושבים ומציגים את טיפולו הכושל לכאורה במשבר הקורונה. בתלונתו אף טוען פדלון כי גייסו נגדו את תנועת "השולמנים", ואת חבר הכנסת אביר קארה שהתגייס באופן אישי למאבק הזה.
אלא שמה שהדליק נורה אדומה וגרם לפדלון להתלונן היה איום ממשי שהגיע לבכירים בעירייה, על ידי גורמים שהזדהו כמשויכים לארגון פשע. "לפני כמה חודשים הגיעו קומץ אנשים למשרדי החברה העירונית ואיימו לכאורה על מנכ"ל החברה, בצורה שאינה משתמעת לשני פנים, שלא יתעסק יותר עם המתחם".
2 צפייה בגלריה
עיריית הרצליה נצבעה בסגול לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות
עיריית הרצליה נצבעה בסגול לציון היום הבינלאומי לזכויות אנשים עם מוגבלויות
עיריית הרצליה. חקירה סמויה במשך כמה חודשים על איומים נגד בכירים
(צילום: עיריית הרצליה)
בהקלטה מאותה שיחה נשמע אחד מאותם אנשים אומר למנכ"ל: "תראה אני אלך איתך הכי פתוח... תראה אני יודע שלך יש קשרים אישיים ולא נכונים עם מר ***... את בא להפריע לנו. אני מבקש ממך שתחדל מהמעשים האלה, אחרת אני אציף את הכול החוצה".
המנכ"ל משיב לו: "תציף החוצה, תציף מה שאתה רוצה, אין בעיה, תציף, יש פה יועץ משפטי, אני בכוונה מכניס את זה. יש פה יועץ משפטי, תציף את כל מה שאתה רוצה, והיועץ המשפטי אני אתן לך גם את הטלפון שלו. למה ללכת סחור וסחור?".
האיש עונה לו: "זו התשובה שלך שאתה אומר לי?", והמנכ"ל משיב: "ברור, חד משמעית". לאחר שהשיחה מסתיימת נשמע היועץ המשפטי שואל את המנכ"ל "מה זה? מי זה? מה זה הדבר הזה?", והמנכ"ל משיב לו: "זה עולם תחתון".
על פי מידע שהגיע לידי ynet, בשבועות האחרונים הוקם צוות חקירה מיוחד במרחב ירקון וכבר מספר חודשים שהם פועלים באופן סמוי בעיר. החוקרים כבר אספו הקלטה וצילומים מהמפגשים.
לאחר שהגיש את התלונה אמר פדלון: "לא ייתכן שראש עיר בישראל ירגיש כמו שאני מרגיש. אני בסך הכול פועל על פי חוק, ועושה מה שצריך על פי חוק. אם במשרד הפנים חושבים שאפשר להאריך את המכרז, שיביאו לי פתק. מה שאני חווה בחודשים האחרונים זה מסע של פחד, הסתה וסחיטה. אני מפחד מאוד שזה עוד ייגמר ברצח".
גורמים המקורבים לעסק המדובר מסרו: "אצל פדלון זו שיטה – לאיים ולהפחיד. כעת, מנסה פדלון בכל דרך למנוע המשך מאבק במנהל לא תקין בכלים משפטיים וציבוריים בלבד. הניסיון לתלונות השתקה או תביעת נקמה, לא ירפו את ידינו".
מהמשטרה נמסר בתגובה כי "נסיבות התלונה נבדקות. המשטרה תפעיל את כלל האמצעים במטרה להגיע לחקר האמת".