חשד שהתלונן נגדו, ודקר: שלוחת התביעות במשטרת גליל צפון הגישה לבית משפט השלום בעכו כתב אישום נגד תושב עראבה בגין דקירת אדם והפרת הוראה חוקית בזמן שהיה מורחק מהיישוב. בתיעוד נראה התוקף, שחשד כי הקורבן התלונן נגדו בתיק אחר, מכה פעם אחר פעם את הצעיר, בשנות העשרים לחייו. הקורבן נפצע בכל חלקי גופו ונפגע באורח בינוני עד קשה. צפו בתיעוד.
ב-29 בינואר חתם הנאשם (34) בתחנת המשטרה במשגב על כך שתיאסר כניסתו לעראבה לחמישה ימים, לאחר שנחשד בהצתת רכב. יממה אחר כך הוא ניגש עם בן דודו הנער למי שחשב שהתלונן נגדו, ואז ליפף את ידו סביב צווארו של המתלונן מאחור - בזמן שהנער מלווה אותה ומוודא שהמתלונן לא יברח.
1 צפייה בגלריה
תיעוד דקירתו של תושב עראבה במהלך קטטה
תיעוד דקירתו של תושב עראבה במהלך קטטה
מכים באגרופים, גם לאחר שנפל על הרצפה. התקיפה בעראבה
או אז הוציא הנאשם חפץ חד וניסה לדקור באמצעותו את המתלונן, שמנע זאת ממנו. הוא והקטין תקפו את המתלונן באגרופים ובבעיטות והנאשם חתך באמצעות החפץ החד את המתלונן בצווארו. גם לאחר שהמתלונן נפל ארצה, השניים המשיכו להכות אותו באגרופים. עוברי אורח התערבו וחילצו את המתלונן, שנמלט מהמקום בריצה, כשהשניים בעקבותיו.
לאחר כמה מטרים הם השיגו אותו, ותקפו אותו שוב. כתוצאה מהתקיפות נגרם למתלונן חתך בעומק 4 ס"מ בצוואר, חתך בשתי אצבעות ופגיעות נוספות בכל חלקי גופו. הוא פונה לבית החולים פוריה וטופל בחדר הלם. כתב אישום נוסף צפוי להיות מוגש נגד הנער הקטין.
תושבת עראבה אמרה: "אנחנו סובלים מאירועי ירי ואלימות, צריך לטפל באלימות בכל סוגיה. אנחנו רוצים ביטחון אישי". תושב אחר אמר: "המשטרה צריכה להפעיל יד קשה נגד כל אדם שפוגע באנשים".
מתחילת השנה נרצחו בחברה הערבית 18 בני אדם. באותה תקופה נתפסו במחוז הצפוני 139 אמצעי לחימה: 34 רובים, 52 אקדחים, 48 רימונים וחמישה מטענים. במשטרה ציינו כי "שוטרי המחוז הצפוני פועלים מול הפשיעה בחברה הערבית, נלחמים מסביב לשעון בעבריינים ובשימוש הנרחב בנשק עם כל הכוח והאמצעים הטכנולוגים הקיימים. השוטרים מסתערים על עבריינים חמושים ומבצעים מעצרים, שלעיתים מתפתחים לחילופי ירי, הכול במטרה לשמור על חפים מפשע".