בפתח ישיבת הממשלה היום (ראשון) בקריה בתל אביב הקריא ראש הממשלה בנימין נתניהו מתוך מכתב שקיבל ממשפחות נופלים. "העם חזק ודעתו איתנה. יש לכם מנדט להילחם, אין לכם מנדט לעצור באמצע. זו צוואת הנופלים וזו חובתנו", כתבו לו.

נתניהו, שאמר כי במהלך הישיבה תקבל הממשלה סקירה ביטחונית, אמר כי "צוואת הנופלים מדריכה אותנו. אנחנו נשיג את כל יעדינו - חיסול חמאס, השבת כל חטופינו ולגרום לכך שעזה לא תהיה מוקד שיסכן את ישראל. נילחם עד הסוף".
על המכתב לנתניהו ולשרי הממשלה חתמו עשרות משפחות של חללי צה"ל שנפלו במלחמה. מי שהעביר אותו הוא ערן שוורץ, בעליה של חברת יחסי הציבור "תקשורת נכונה", המייצג בין היתר ארגוני ימין כמו חוננו.
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
נתניהו והמכתב
(צילום: MENAHEM KAHANA/Pool via REUTERS)
2 צפייה בגלריה
ישיבת ממשלה
ישיבת ממשלה
ישיבת הממשלה, היום
(צילום: MENAHEM KAHANA/Pool via REUTERS)
המשפחות, החברות ב"פורום הגבורה", כתבו כי "רק המשך הלחימה הנחושה הוא שיביא להכרעת החמאס ולהחזרת החטופים".
במכתבם ציינו כי "אנו רואים את רוח הגבורה וההקרבה המפעמת בלב חבריהם של הנופלים ובקרב כלל חיילי צה"ל העומדים על המשמר ובשדה הקרב, ואנו מתעודדים כי דמם לא נשפך לשווא, העם חזק ורוחו איתנה, בחזית ובעורף. האזרחים והחיילים הגיבורים נחושים להגיע לניצחון מוחלט".
הם ביקשו מחברי הממשלה שלא לעצור את הלחימה עד להשגת כלל היעדים: "בשם הנופלים, אנו פונים אליכם כעת ומחזקים את ידיכם לקיים את ההבטחה, להיות מנהיגים ראויים לעם הזה ולהמשיך במלחמה עד לניצחון. אל תעצרו עד להשלמת היעדים במלואם . רק המשך הלחימה הנחושה יביא לניצחון וגם יכריח את חמאס לשחרר את יתר החטופים בעזרת ה'".