2 צפייה בגלריה
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר ומפכ"ל המשטרה יעקב שבתאי
בן גביר והמפכ"ל שבתאי
(צילום: עמית שאבי)
השר לביטחון לאומי האשים את מתנגדי המהפכה המשפטית בפרסום פרטים אישיים של שוטרים בניסיון להלך עליהם אימים, אבל בהודעה שפרסמה שעתיים לאחר מכן המשטרה - הכפופה לשר - היא קבעה כי "בסבירות גבורה מדובר בקמפיין של מדינה זרה, שמטרתו לגרום לחיכוך בציבור".
תמונות השוטרים, לצד כתובותיהם ומספרי הטלפון שלהם, הופיעו בקבוצת טלגרם בשם "משפט בוגדים". בקבוצה, שבה יותר מ-2,500 חברים, פורסמו תמונות ושמות של עשרה שוטרים, לצד הכיתוב "בוגדים". אחרי שיצאה הודעת המשטרה, צייץ בן גביר כי הוא "מקבל עדכון מגורמי הביטחון על חשד שהציוצים נגד השוטרים הם מטעם מדינה זרה". הוא הוסיף כי "כולי תקווה שציוצים אלו אכן לא מתוכנו (למרות שמעורבות של מדינה זרה היא חמורה ביותר) - תמיד אמשיך לתת גב לשוטרים מול מתקפות כלפיהם".
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר מעלה ציוץ, לפיו מתנגדי המהפכה המשפטית מפרסמים שמות ופרצופים של שוטרים הרביצו למפגינים
איתמר בן גביר מעלה ציוץ, לפיו מתנגדי המהפכה המשפטית מפרסמים שמות ופרצופים של שוטרים הרביצו למפגינים
התמונה שפרסם בן גביר בחשבון הטוויטר שלו
בציוץ בטוויטר, לפני שיצאה הודעת המשטרה, כתב השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר: "מתנגדי הרפורמה חוצים עוד קו אדום ומסוכן. בימים האחרונים הם מפרסמים תמונות של שוטרים בצירוף מספרי הטלפון האישיים שלהם, הם מנסים להלך אימים על שוטרים ולמנוע מהם לבצע את עבודתם, מדובר בחציית קו חמורה ומסוכנת שמטרתה להטריד ולפגוע בשוטרים ובמשפחותיהם, אני נותן גיבוי מלא לשוטרים".
לאחר אותו ציוץ, אמרו מובילי המחאה כי כל הסימנים מעידים שמדובר ברשת זרה - גניבת תמונות, עברית קלוקלת ומספר טלפון זר. "פנייה בנושא הועברה לכל גורמי הביטחון הרלוונטיים ולמרות זאת, ועל אף הסימנים המעידים על כך שמדובר בהתערבות זרה, בחר שר הטיקטוק והפיתות, איתמר בן גביר, להאשים את פעילי המחאה בהתארגנות".
"עוד הסתה שקרית, פרועה וחסרת אחריות מאת מי שאמור להיות אמון על הביטחון ולבדוק את עצמו לפני שמשתלח", הוסיפו מובילי המחאה. "מציעים לו לפנות לגורמים המתאימים אם בכלל מישהו עונה לו. אנו קוראים לציבור שלא לשתף פעולה עם הרשת, לגלות ערנות, ולהיזהר מפני ניסיונות מסוג זה ולדווח על כל פעילות חשודה".
שעה קלה לאחר מכן, כבר פרסמה המשטרה הודעה רשמית חריגה, ולפיה מדובר ככל הנראה בקמפיין שמובילה מדינה זרה. "בהמשך לפרסומים ברשתות החברתיות, וכוללים אלפי ציוצים שמהם עולה חשיפת פרטי שוטרים וקריאה לפעולה נגדם, על פי בדיקת גורמי הביטחון מתחזק החשד כי בסבירות גבוהה מדובר בקמפיין של מדינה זרה שמטרתו לגרום לחיכוך בציבור", נכתב בהודעת המשטרה שניקתה למעשה את המפגינים, וסתרה את דברי השר הממונה בן גביר.
מיזם "פייקרפורטר", שעזר לחשוף את האירוע, מסר כי "אזרחי ישראל מופקרים ברשת. הישראלים (ואף שר ועיתונאים) נופלים במלכודת ואויבי ישראל בעולם חוגגים. אפשר לעצור את זה".