6 צפייה בגלריה
כליל קמחי
כליל קמחי
"מה כבר הספקת?". כליל קמחי
כליל קמחי, בן 32 מתל אביב, הוא הגבר שנהרג אתמול (חמישי) כאשר נשאב אל תוך בולען שנפער בבריכה בווילה בכרמי יוסף. האסון התרחש במהלך מסיבה של אנשי חברת השיווק הדיגיטלי שבה עבד, וגופתו של קמחי אותרה בתוך מנהרה תת-קרקעית שאליה הוביל הבולען אחרי מבצע חיפוש מורכב ומסוכן שנמשך חמש שעות.
"הוא בן אדם מהמם. איך אלוהים לוקח את האנשים הכי טובים? למה?", אמרה חברה טובה של קמחי, תושב כפר סבא במקור. קמחי עבד במשך שנים בקריאייטיב במשרדי פרסום, ובשנים האחרונות התחיל לכתוב ולשתף תובנות מעניינות בפייסבוק על החיים בעקבות תהליך התפתחות אישית שעבר. חבריו מספרים על אדם חיובי וחברותי, שגר בשנים האחרונות מול הים שאליו היה מאוד מחובר. אלה למשל כמה מהפוסטים שכתב בשנה האחרונה:
"ביום חמישי, בדיוק לפני שבוע, פגשתי אותו במקרה בחוף הילטון בתל אביב אחרי כמה שנים טובות", סיפר אחד מחבריו. "הייתה שיחה ממש טובה וחיובית". אחת מחברותיו הטובות של כליל אמרה בשיחה עם ynet כי "הוא היה בחור מדהים, חבר זהב. תמיד שם לתמוך ברגעים קשים, תמיד מצחיק, היה מרכז המסיבה. הוא היה מפיק מסיבות לכל החברים - באילת, בבינתחומי, בפורים - היה איתו הכי כיף בעולם. הוא היה אכפתי, מתחשב, טוב לב ומוכשר. זה בלתי נתפס".
"איך אהבת את החיים", כתב חבר אחר של קמחי בפייסבוק. "מה כבר הספקת לעזאזל? איך אני אוהב אותך ומתגעגע". חברה נוספת כתבה לקמחי כי "אני לא מאמינה שאני עומדת לכתוב עלייך בלשון עבר. היית אחד האנשים הכי מיוחדים שיש. אוהבת אותך ולא מאמינה שכבר לא ניפגש. הלב שלי שבור".
חברה אחרת של קמחי כתבה: "הלב שלי מרוסק, מסרב להאמין. בטח תכף יעירו אותנו. כליל, אני יודעת שאומרים את זה על כולם, אבל אתה היית שונה. זה שתמיד רוצים להיות איתו, ללמוד ממנו ולצחוק ממנו. אתה השראה. לא היית, כי תמיד תהיה. אני אוהבת אותך, חבר שלי. לנצח".

6 צפייה בגלריה
חילוץ בזירה
חילוץ בזירה
הבולען נפער בעיצומה של מסיבה של עשרות אנשים. מאמצי החילוץ של קמחי
(צילום: דוברות כבאות והצלה לישראל)
6 צפייה בגלריה
כליל קמחי
כליל קמחי
"חמש שעות של פעולות סריקה, איתור וחילוץ". קמחי
קמחי למד באוניברסיטת רייכמן בבינתחומי בהרצליה. אחת מחברותיו הטובות של כליל, שהכירה אותו יותר מ-15 שנה, אמרה בשיחה עם ynet: "הוא תמיד היה בן אדם שמביא נקודת מבט שונה. יביא מחקר על איך להסתכל על החיים. תמיד מלמד. בשנינות בהומור. זה משהו מאוד נדיר. בן אדם שיודע להקליל סיטואציה. אם ישבתי איתו שיחה על קפה יכולתי להגיע למקומות הכי מטורפים. הוא תמיד דחף קדימה. הביא נקודת מבט של 'בוא נעשה את זה'". לדבריה היא מכירה אותו מגיל 15: "הוא היה רווק, גר בתל אביב והיה לו פרויקט 'שקשוכליל' - מהמילה שקשוקה וקלילות. ומארח אנשים עם השקשוקה אצלו בבית. הוא עבד בשיווק ובדיגיטל והוא תותח בתחום הזה".

החשד: לבריכה לא היה היתר, בעלי המקום נעצרו

בני הזוג שבבעלותם הווילה שבה התקיימה המסיבה עוכבו אמש לחקירה, שבסיומה הוחלט לעצור אותם. מיוחס להם חשד לגרימת מוות ברשלנות והפעלת עסק ללא רישיון. במסגרת החקירה התברר כי לווילה שנבנתה לפני שנים רבות היה רק היתר בנייה לבית עצמו, ולא לבריכה הגדולה שבחצר שלו.
במסגרת החקירה בודקת המשטרה אם הבריכה במקום הושכרה, ולפי החשד העסק נוהל כאמור ללא רישיון. הבריכה הגדולה שוכנת בווילה שנבנתה על מצוק בקצה המערבי של כרמי יוסף, מול תל גזר. האזור כולו יושב על חללים תת-קרקעיים ומערות קבורה, ולפי הערכות הבריכה עם משקל המים הרב שבה קרסה באחד מחלקיה לאחד החללים הללו – וכך נוצר הבולען.
6 צפייה בגלריה
כוחות חילוץ בזירה
כוחות חילוץ בזירה
כוחות חילוץ בזירה
(צילום: כבאות והצלה)
6 צפייה בגלריה
בולען בבית פרטי בכרמי יוסף
בולען בבית פרטי בכרמי יוסף
(צילום: כבאות והצלה)
6 צפייה בגלריה
כוחות חילוץ בזירה
כוחות חילוץ בזירה
(צילום: כבאות והצלה)
הזוג שבבעלותו המקום מתגורר בבית פרטי אחר בכרמי יוסף. עורך דינם ציון אמיר מסר: "מדובר בבריכה שנבנתה לפני 27 שנים כדת וכדין וזה פשוט כמו בולען שפתאום נפער בים המלח". לדבריו, "הם בהלם כתוצאה מהטרגדיה האיומה והנדירה הזאת. הם מתכוונים לשתף פעולה באופן מלא בחקירה, להשיב על כל שאלה וכל מסמך. הם מלח הארץ, נמצאים תחת הלם קשה. זה אירוע כל כך חריג, כמו מכת ברק שפגעה בעץ וגרמה למות אדם. זאת רמת ההסתברות".
החוקרים גבו עדויות כבר בזמן החילוץ ממשתתפי מסיבת הבריכה ומכל הספקים לאירוע במסיבה בבריכה של הווילה הפרטית. איזי גורן, יו"ר ועד היישוב כרמי יוסף, אמר כי המקום כנראה הושכר לאירועים, והדגיש כי ליישוב עצמו אין דרך לאכוף סוגיות הקשורות לכך. "אנחנו לא נותנים היתרי בנייה, יש ועדה לתכנון ובניה של המועצה האזורית. כל אחד עושה כראות עיניו בחצר הפרטית שלו. כמו שאני מבין זה בית פרטי שמושכר לאירועים. הבריכה מושכרת למסיבות. זאת טרגדיה לכולם – גם לבעלי הבית ובעיקר לצעיר שאיבד את חייו".
הבולען, נזכיר, נפער אתמול בסביבות השעה 14:00 בעיצומה של המסיבה עבור החברה שמשרדיה בתל אביב, ושבה השתתפו עשרות בני אדם. שני בני אדם שהיו בפנים נסחפו עם המים ונשאבו לבולען. אחד מהם, בן 34, יצא בכוחות עצמו ופונה במצב קל לבית החולים קפלן ברחובות. 15 בני אדם שהיו במסיבה לקו בחרדה וטופלו במקום.
פעולות החילוץ נערכו תחת סכנה של קריסות נוספות בתוך המנהרות התת-קרקעיות שמתחת לבסיס הבית. טפסר-משנה אורן שישיצקי, מפקד תחנת הכיבוי איילון, אמר: "במשך חמש שעות מהרגע שהגענו עסקנו בפעולות סריקה, איתור וחילוץ. הורדנו כלבי גישוש ומצלמות אלחוטיות. ירדנו אנכית לעומק של כחמישה מטרים ומשם המשכנו עוד כ-15 מטרים בסוג של מנהרה תת-קרקעית שמתחת לווילה".
לדבריו, "הנעדר נתפס בבוץ ובמים הכלואים של הבריכה בקצה המנהרה שמתחת לבריכה. היה קשה לחלץ אותו. העברנו את הגופה לאלונקה ולאט לאט משכנו עד שחילצנו אותה לשפת הבריכה. נערכנו לאפשרות שהוא ייסחף במערות תת-קרקעיות עד לתל גזר. כל האזור מלא במערות. אירועים כאלה בעולם לוקחים לפחות יממה, ואנחנו בתוך שעות חילצנו את הגופה".
בכתבה זו שולבו סרטונים שהופצו ברשתות החברתיות. אם צילמתם או ידוע לכם מי צילם, אנא צרו קשר במייל האדום.
פורסם לראשונה: 23:17, 21.07.22