2 צפייה בגלריה
עוזי לוי מבקר בבית משפחת קליינרמן
עוזי לוי מבקר בבית משפחת קליינרמן
מקורביו פנו לנתניהו בעניינו. מפקד מחוז ש"י, ניצב עוזי לוי
(צילום: שאול גולן)
המרוץ לתפקיד סגן המפקח הכללי של המשטרה ממשיך להתחמם. לאחר שסגן המפכ"ל הנוכחי, ניצב דוד ביתן, הודיע בתחילת השבוע על פרישה מהמשטרה, כפי שפורסם לראשונה ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" ‑ פנו מקורביו ובני משפחתו של מפקד מחוז ש"י ניצב עוזי לוי, שחלקם חברי מרכז הליכוד, לסביבת ראש הממשלה המיועד בנימין נתניהו, במטרה לקדם את מועמדתו לתפקיד.
אם המינוי לא ייצא לפועל, הבהירו מקורביו כי ניצב לוי מעוניין גם בתפקיד נציב שירות בתי הסוהר. זאת אם יוחלט לסיים את תפקידה של הנציבה קטי פרי, בעקבות המלצות ועדת הבדיקה לאירוע בריחת האסירים מכלא גלבוע שצפויות להתפרסם בחודשים הקרובים.
ניצב לוי היה בעבר סגנו של שבתאי במג"ב, אך לאחר ששבתאי מונה למפכ"ל ובחר בניצב אמיר כהן ליורשו ‑ נפגעו היחסים בין השניים. כבר אז הופעלו לחצים פוליטיים מכיוון מקורביו של ניצב לוי, שדרשו מהשר לביטחון הפנים לשעבר, אמיר אוחנה, למנותו למפקד מג"ב.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
קצין בכיר: "מי שחשב שהמשטרה לא נגועה בפוליטיקה ישן בעמידה". השר המיועד איתמר בן גביר
(צילום: נועם מושקוביץ דוברות הכנסת)
בשיחה עם ynet אמר קצין בכיר במשטרה כי התערבות פוליטית במינויים במשטרה קיימת הרבה לפני "חוק בן גביר". "מי שחשב שמשטרת ישראל לא נגועה בפוליטיקה ישן בעמידה", אמר. "יש לא מעט קצינים שהם או בני משפחתם מזוהים פוליטית, ומצליחים להתקדם כך".
בפני השר המיועד לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, יונחו שני שמות של קצינים בכירים כמועמדים לתפקיד הסמפכ"ל: ניצב אבשלום פלד, ראש אגף ההדרכה הנחשב למקורבו של שבתאי. פלד עלה לכותרות ב-2008 כששימש מפקד מרחב חברון ותנועת "שלום עכשיו" דרשה להשעותו לאחר שאמר ל-ynet כי "פעילות השמאל המיליטנטי עלולה להיות מסוכנת". השם השני הוא של ניצב פרץ עמר, מפקד מחוז הדרום. עם זאת במשטרה מאמינים כי בן גביר יבחר בקצין בדימוס שלומי קעטבי, לשעבר מפקד מחוז ש"י, שאיתו הוא גם נוהג להתייעץ. בראיון ל-ynet radio לא פסל קעטבי את המהלך וסירב להתייחס לנושא.
ממשטרת ישראל נמסר: בניגוד לנטען, בין ניצב עוזי לוי למפכ"ל מתקיימים יחסי עבודה מצוינים. הליך המינויים במשטרה מתנהל בהתאם לנהלים.