פרקליטות מחוז מרכז הודיעה היום (רביעי) לחבר הכנסת לשעבר ד"ר מיכאל בן ארי כי היא שוקלת להעמיד אותו לדין בגין פרסומים שיטתיים של דברי הסתה לגזענות נגד ערבים.
2 צפייה בגלריה
מיכאל בן ארי
מיכאל בן ארי
פרסום דברי הסתה לגזענות ביותר מ-20 הזדמנויות שונות. מיכאל בן ארי
(צילום: אלכס קולומויסקי)
החקירה נפתחה בידיעת פרקליטות המדינה והיועצת המשפטית לממשלה, ולפי מכתב השימוע שנמסר לבן ארי באופן אישי, במשך שלוש שנים וחצי פורסמו על-ידו דברי הסתה לגזענות כלפי ערבים באשר הם, ביותר מ-20 הזדמנויות שונות.
את דבריו פרסם בן ארי בהיקף תפוצה נרחב מאוד, טוענת הפרקליטות, בין היתר במסגרת נאום שנשא באירוע פומבי, ריאיון בכלי תקשורת מרכזי ובמסגרת חשבונות הפייסבוק והטוויטר הפופולריים שלו, שאחריהם עוקבים עשרות אלפי גולשים.
2 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי בעליון
איתמר בן גביר ומיכאל בן ארי בעליון
מיכאל בן ארי לצד איתמר בן גביר, בעתירה על פסילת מועמדותו לכנסת
(צילום: יואב דודקביץ')
בשנת 2019, כזכור, נפסלה מועמדותו של בן ארי לכנסת בעילת הסתה לגזענות. הפרסומים של בן ארי, שהפציר בעוקביו לשתף ובשל כך נשקלת העמדתו לדין, היוו לפי הפרקליטות במה לישראלים נוספים להביע תמיכה באופן פומבי.
"למרות שכמחזיק ומנהל חשבונות הפייסבוק והטוויטר שלט בן ארי באופן בלעדי בכלל התכנים המופיעים בהם והיה יכול למחוק את הפרסומים המסיתים, את התגובות התומכות הקיצוניות של העוקבים או לחסום עוקבים שהגיבו באופן קיצוני, הוא בחר שלא לעשות כן", אמרו בפרקליטות.
בין הדוגמאות אותן הביאה הפרקליטות להתבטאויות מסיתות, נמצאה ההתבטאות הבאה: "יש פה עם רצחני, אומה רצחנית. אנחנו חייבים את הנקמה, הם רוצחים אותנו יום יום, הם רוצים לחסל אותנו, הם מחפשים את הצוואר שלנו, הם לא מחפשים אדמות. הם רוצים לשחוט אותנו והם ימצאו את עצמם בארצות המוצא, והכפר שממנו יצאו יהפוך להיות שדה תעופה". ובהמשך אמר: "שואלים אותי 'לאן הם יהגרו'. אירופה משוועת לידיים עובדות. השבוע התפרסם שבגרמניה חסרים כל שנה 250,000 ידיים עובדות".
הוא הוסיף: "הם לא רוצחים כי אין להם עבודה, הם רוצחים כי יש להם עבודה. הם רוצחים כי הם רוצים לרשת את הארץ הזו, שהיא הארץ שלנו, וכדאי שנאמר את זה בפה מלא. אנחנו בעוצמה יהודית לא מתבלבלים בעניין הזה. אם יש פה כובשים, אם יש פה פולשים, זה האויב הערבי."
בתגובה שפרסם בטוויטר כתב בן ארי "סוף סוף, אחרי שנתיים שאני דורש שיגישו נגדי כתב אישום, החליטו בפרקליטות להגיש. רגע לפני בג"ץ שהכנתי נגדם. בבית המשפט, גם אני אוכל לשאול שאלות ולהעלות עדים מעניינים. ולהוכיח שאפילו נשיאת העליון שיקרה כדי לפסול אותי. ולא, לא מתכוון ללכת לשימוע. יהיה כאן משפט מושקע, עם מיטב עורכי הדין".