89 אנשי מערכת הביטחון ואזרחים נוספו בשנה האחרונה לרשימה הכואבת של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה. אחד מהם הפך לסמל, לגיבור ישראל. השוטר רס"מ אמיר חורי דהר לעבר המחבל בפיגוע בבני ברק ונרצח, רגע לפני שחברו לנשק ע' חיסל את אותו מחבל ושם קץ למסע הטרור. אמש (שלישי), ביום הזיכרון הראשון שלהם, אביו של חורי נכח בעצרת זיכרון בעירו נוף הגליל, והאם השתתפה בטקס בכנסת.
"אני מודה לכל עם ישראל שהגיע ללוויה", אמרה אמו של חורי סאמיה בטקס "שירים בכנסת". "אמיר אהוב לבי, כולם מכנים אותך גיבור, כי אתה גיבור ואמיץ. כל מה שחשבת עליו זה להציל נפשות. כל לילה אני חושבת שזה אתה עולה במדרגות הביתה. אמיר רכש חברים מכל העדות. אמיר היה איש צנוע, אהב את החיים, אהב את בת זוגו וכולם אהבו אותו. אמיר, אנחנו אוהבים אותך בכל ליבנו ונזכור אותך לנצח. אמא".
3 צפייה בגלריה
סאמיה ואמיר חורי
סאמיה ואמיר חורי
האם סאמיה, בטקס בכנסת
(צילום: ערוץ כנסת)
3 צפייה בגלריה
ג'ריס חורי אביו של אמיר חורי
ג'ריס חורי אביו של אמיר חורי
ג'ריס חורי עם כיפה שחורה, בעצרת הזיכרון בנוף הגליל
(צילום: עיריית נוף הגליל)
האב ג'ריס הגיע בכיפה שחורה לטקס יום הזיכרון בהיכל התרבות בנוף הגליל. ראש העיר רונן פלוט התייחס בנאומו לנפילתו של חורי, תושב העיר: "הייתי שם בלילה השחור ההוא כשנודע לנו על בשורת האיוב. הייתי עם ההורים ג'ריס וסאמיה ברגע הקשה והנורא מכל. ישבנו בסלון, שתקנו ובכינו. הייתי שם וראיתי את כל ארץ ישראל הטובה מגיעה לנחם, לחזק, ולתת כתף - חרדים, דתיים, חילוניים, ערבים, נוצרים ומוסלמים. מתוך הכאב העצום של אובדנו ראיתי גם את התקווה שעוד יש סיכוי לשלום אמיתי בין כל אזרחי ישראל".
הערב, בפתיחת חגיגות יום העצמאות בנוף הגליל, ידליק ג'ריס חורי משואה בטקס. "אמיר אהב את המדינה, הוא היה גאה בזכות שניתנה לו להגן על אזרחיה", אמר האב השכול.
גם בבני ברק זכרו והזכירו את השוטר שהגן בחירוף נפש על תושבי העיר. באירוע יום הזיכרון העירוני הקדיש ראש העיר הרב אברהם רובינשטיין את דבריו לחמשת הנרצחים בפיגוע הטרור בעיר שהתרחש לפני מעט יותר מחודש, ואמר: "זכרו של רס״מ אמיר חורי חרוט בלבנו ולעולם לא יימחק".
3 צפייה בגלריה
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי
שני ישר ואמיר חורי: "מתחילה להבין שהחלומות שלי כבר לא יתגשמו"

זהו גם יום הזיכרון הראשון לארוסתו של אמיר, שני ישר. בחודשים האחרונים החלו לתכנן את החתונה המיועדת. דיברו ביניהם על תאריך, ואפילו על שיר: "את לכל החיים" של אלקנה מרציאנו. "עכשיו", היא אמרה בריאיון ל"ידיעות אחרונות" לפני יום הזיכרון, "אני מתחילה להבין שהחלומות שלי כבר לא יתגשמו. האסימון נופל לאט-לאט. אני נכנסת לכתבות שעשו עליו, קוראת ומבינה שכנראה זה נגמר".
"אם הייתי יכולה להחזיר אותו ולהתחתן איתו, הייתי עושה את זה. עכשיו, כשהוא לא יחזור, לקחתי על עצמי את ההנצחה שלו", היא סיפרה. "להיות הקול החי המדבר שלו, לדבר עליו כל הזמן ולדאוג שכל אדם במדינה יידע מי היה אמיר חורי. כשאמיר היה בחיים דיברנו על ילדים. מאז שהוא מת, אני כל הזמן מדמיינת את הילד הזה שהיה צריך להיות לנו. איך הוא היה נראה, איך הוא היה מתנהג. אם הוא היה שכפול של אמיר".
פורסם לראשונה: 23:39, 03.05.22