4 צפייה בגלריה
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
הפארק האתגרי ג'ננה בקריית ענבים. נפתח מחדש לאחר כמעט שבועיים
(צילום: אלכס גמבורג )
הפארק האתגרי ג'ננה בקיבוץ קריית ענבים שליד ירושלים היה סגור במשך כמעט שבועיים לאחר שהנערה בת ה-13 סהר עלוש נפלה מגובה של כ-10 מטרים מקיר טיפוס במתחם ונפצעה באורח קשה. אולם, בית משפט השלום בירושלים הורה היום (ראשון) על ביטול צו הסגירה הזמני שניתן על ידי מועצת מטה יהודה, לאחר שבצעד חריג השופט שדן בתיק ביקר במתחם. התנאי של השופט לחזרה לפעילות: התחייבות של ההנהלה להצבת סדרנים ליד קירות הטיפוס בכל שעות פעילות המקום.
צו הסגירה היה תקף ל-30 ימים, אך הנהלת הפארק הגישה על כך ערעור לבית המשפט. סגן נשיא בית המשפט, השופט אמיר דהאן, הוראה כאמור על החזרת המקום לפעילות כבר מהבוקר. "נוכח התוצאות הקשות ניתן להבין את פעילות הרשות, אך מאז הוצאת הצו חלף זמן ניכר", אמר השופט דהאן. "המבקשת בחנה את עניין הבטיחות, שכרה מומחה, ביצעה את דברו ומתחייבת להעמיד השגחה מתמדת על אזור קירות הטיפוס כל זמן שישנם מבקרים במתחם".
4 צפייה בגלריה
סהר עלוש
סהר עלוש
הנערה סהר אלוש. נפלה מגובה 10 מטרים
(באדיבות המשפחה )
עלוש, נערה ממזרח ירושלים, הגיעה לפארק כחלק מפעילות בית ספרית. לאחר הנפילה, היא פונתה מורדמת ומונשמת לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. בהנהלת הפארק אמרו כי הנערה עלתה לקיר ללא רשות. "אין פה רשלנות שלנו", טענו.
בדוח תחקור פנימי של הפארק שהגיע לידי ynet, טענה ההנהלה כי "בשעה שמרבית התלמידות סיימו את הבילוי והתארגנו לארוחה, החליטה הנפגעת לרדת בחזרה אל מתחם קירות הטיפוס שהיה ריק מאדם ומפעילות והחלה לטפס, ללא מדריך, ללא השגחה, ובדיעבד מתברר מבלי שקשרה את עצמה לחבל הבטיחות. היא פעלה בניגוד להוראות, בניגוד להנחיות ובניגוד להדרכה הספציפית שניתנה לה".
אמה של הנערה אמרה בתגובה לטענות: "בת 13 אשמה בדבר כזה? אין לי מילים. ילדה בת 13 צריכה לשמור על עצמה בעצמה בגינה הזאת? הם צריכים לשמור, אין מה להגיד". לדבריה, סהר "לא זוכרת שום דבר ואומרת 'כולנו נפלנו', היא לא יודעת שהיא נפלה לבד. עכשיו שלומה בסדר, היא חזרה לדבר איתנו".

4 צפייה בגלריה
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
"אין לאף גורם בעולם היכולת למנוע מלקוחות מפירי הנחיות לבצע מעשה שעלול לסכן אותם". הכניסה לפארק האתגרי
(צילום: אלכס גמבורג )
4 צפייה בגלריה
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
פארק אתגרי ג'ננה, קריית ענבים
דוח תחקור פנימי: "הנערה פעלה בניגוד להוראות, בניגוד להנחיות ובניגוד להדרכה שניתנה לה"
(צילום: אלכס גמבורג )
עוד נכתב בדוח כי "מעדויות של עובדים במקום עולה כי לאחר האירוע, חלק מהמורות אמרו לתלמידות: 'אל תשתפו פעולה ואל תגידו כלום, רק תגידו שהחבל נקרע'". לדברי הנהלת הפארק, מידע זה הועבר למשטרה.
חוקר התאונות מטעם המתחם טען כי "אין לאף גורם בעולם היכולת למנוע מלקוחות מפירי הנחיות בלשון המעטה, לבצע מעשה שעלול לסכן אותם. פארקים כאלו וקירות טיפוס כאלו קיימים בכל מדינות העולם ולמרבה הצער תמיד תהיינה תאונות שמקורן (למיטב ידיעתי) בהתנהלות חריגה של הלקוחות (בעיקר ילדים) ולא בליקוי כלשהו בציוד של הפארק".