שכונות עזרא והארגזים בתל אביב בדרך לשינוי תדמית: שתי השכונות יאוחדו לשכונה אחת בעלת שם חדש שהציעו התושבים, שמאסו בתדמית השלילית של מקום מגוריהם.
לפני שנה וחצי פורסם ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" כי במהלך יוצא דופן הוחלט לאחד את שתי השכונות התל אביביות לשכונה אחת ולבחור לה שם חדש. מי שאמון על בחירת השמות יהיו התושבים עצמם. תהליך בחירת השם כולל מספר שלבים, בהם מפגש עם התושבים, פרסום קול קורא לתושבים להציע שמות וסינון השמות על ידי ועדה. שבוע בחירות השמות התחיל בשבוע שעבר והתושבים התבקשו להגיע לקלפיות לבחירת השמות.
1 צפייה בגלריה
שכונת הארגזים בתל אביב
שכונת הארגזים בתל אביב
שכונת הארגזים בתל אביב
(צילום: טל שחר)
חלק מהשמות שהוצעו עד כה הם: נחלת עזרא, כוכב הדרום, פארק תל אביב, הגפן, פארק הירקון, איילון, נווה איילון וירחי אביב. ועדת שמות מיוחדת של עיריית תל אביב, שערכה את הסינון הראשוני, תכריז בחודש מרץ על השם הנבחר ומזה שנים רבות תשונה שמה של שכונה בישראל.
שכונת עזרא, שנקראת על שם החברה המשכנת שבנתה אותה, הוקמה עוד לפני קום המדינה על ידי יהודים יוצאי ארצות ערב, והיה לה חלק חשוב בהגנה על תל אביב בזמן מלחמת השחרור. שכונת הארגזים הסמוכה, הקרויה על שם מפעל שהיה קיים במקום, נמצאת בשטח בו שכנה העיירה סלמה, שנכבשה במבצע חמץ במלחמת העצמאות.
בשנים האחרונות מובילה עיריית תל אביב יפו תהליך של פרצלציה (שיוך נכסים) באזור, מה שיאפשר לרשום כל נכס בצורה מסודרת וברורה על שם בעליו. מדובר באחד מכמה תהליכי התחדשות שעוברים על כל האזור. כשנציגי התושבים נפגשו עם עובדי העירייה לדון בשינויים הגדולים שעוברות השכונות הייתה להם בקשה מפתיעה: לבחור שמות חדשים לשכונות, שידגישו את ערכי הקהילתיות ותחושת הגאווה המקומית.