"לאחר המתנה של שעתיים עולים הלוחמים. כמו עדר באפלו שואגים בקול - כל הפלוגה. שירי עידוד, חילוף לאלונקה, 'ברוך, החבר'ה של פה'. אנחנו רצים, מחבקים ומתמלאים גאווה. אלה מיטב בנינו. אין מקום שבו תהיה שאליו לא נגיע". ינואר השנה, עינב ברוך מפרסמת פוסט שבו תיארה את מסע סיום המסלול של סיירת גבעתי ובכללו בנה הבכור עידו. אתמול (שלישי) נפל עידו בפיגוע ירי ליד שבי שומרון.
מחבל פלסטיני שהגיח ברכב פתח בירי לעבר עמדה צבאית. סמל-ראשון ברוך, בן 21 מגדרה, נפגע בקליע אחד בכתפו. הקליע המשיך לבית החזה, הלוחם איבד הרבה דם, עבר החייאה ממושכת בשטח ובבית החולים מאיר בכפר סבא, אולם לבסוף נאלצו הרופאים לקבוע את מותו. ברוך עסק באבטחה היקפית לצעדה של מתנחלים שנערכת באזור מדי שנה בסוכות. כוחות הביטחון מנהלים מצוד אחר המחבל שנמלט מזירת הפיגוע.
5 צפייה בגלריה
חצי חצאים עידו ברוך לוחם סיירת גבעתי נהרג הרוג נרצח פיגוע ירי יריות מחבל שבי שומרון וזירת הירי פיגוע
חצי חצאים עידו ברוך לוחם סיירת גבעתי נהרג הרוג נרצח פיגוע ירי יריות מחבל שבי שומרון וזירת הירי פיגוע
סמ"ר עידו ברוך וזירת הפיגוע ליד שבי שומרון
(צילום: דובר צה"ל)
"עידו הנסיך המחייך היה רשג"ד בצופים, הכשיר מדריכים לעתיד ותמיד היה שם בכל רגע נתון כמישהו היה צריך עזרה", סיפרה שגית קישון, חברת משפחה בשם ההורים. "הוא היה די ג'יי מדהים, הביא הרבה שמחה והיה בן לתפארת. תמיד הוביל, גם בצבא. הוא לא הסתפק במשהו פשוט, תמיד רצה להיות במקום הכי הכי".
קישון סיפרה עוד: "לפני הפיגוע הוא התקשר לאמא ואבא שלו, ביקש שייתנו משהו לחבר. בעוד חודש הוא אמור היה לצאת לקורס קצינים. אנחנו עסוקים עכשיו בלעטוף את המשפחה, הלוויה תהיה לא פשוטה. הוא היה פשוט הדבק שמחבר לאמא ולאבא שלו ולאחיותיו הקטנות שהעריצו אותו".
5 צפייה בגלריה
פוסט פייסבוק של אימו של עידו ברוך
פוסט פייסבוק של אימו של עידו ברוך
הפוסט המרגש של האמא בסיום המסלול
(מתוך פייסבוק)
חברת המשפחה אמרה כי כשהוריו הגיעו לבית החולים, ברוך כבר לא היה בין החיים. אחרי שנודע דבר מותו, החליטה משפחתו לתרום את קרניות עיניו שיושתלו בימים הקרובים. "הספיקו רק לתרום קרניות שלו כי כבר אי אפשר היה לתרום מעבר לזה. מישהו יהיה עם העיניים השמחות שלו, אנחנו נישאר עם הדמעות ועם החור הענק הזה".
חבריו ומכריו של סמ"ר ברוך התקשו להיפרד ממנו. "אני לא מאמינה שצריך לכתוב עליך בלשון עבר. ילד קסם, מלא אהבה, ערכים ונתינה", ספדה ברשת צעירה שעבדה איתו בכמה אירועים. "זכיתי להכיר ולראות את האור שהיה לו בעיניים. זכיתי לעבוד לצידו ולראות איך שימח ילדים. אי אפשר לעצור את הדמעות ולתאר את הכאב".
5 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
"איש של נתינה וערכים". עידו ברוך על עמדת הדי ג'יי
( מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
( מתוך פייסבוק)
5 צפייה בגלריה
עידו ברוך
עידו ברוך
( מתוך פייסבוק)
עופר לוי, מאמן הכושר של הלוחם, כתב: "הלב שלי נשבר. עידו ברוך מתאמן יקר שלי מגיל 13 נרצח היום. הלב שלי מסרב להאמין, בכל מקום רושמים שאתה נהרגת אבל כולנו יודעים שזה רצח מתועב של מחבלים פחדנים. עידו הילד עם החיוך הנצחי, כולם בבית אצלי בוכים ולא מאמינים שלא נראה אותך יותר. די כבר למוות הזה, די. אוהב אותך ילד יקר, אסון גדול למדינת ישראל ולגדרה".
שרית אסי, שהכירה גם היא את ברוך, שיתפה תמונה שלו מתקלט בהתנדבות בבת מצווה. "אומרים שאלוהים לוקח את הטובים ביותר. כך היה עידו ברוך, מלח הארץ. תמיד בראש להתנדב ולתת. גדרה איבדה היום את אחד מטובי בניה".

אסתר מירום, מכרה של המשפחה, כתבה: "עידו, איך נפלו גיבורים? אין מילים, כאב עמוק שמפיל את הלב לחתיכות. החיוך הנצחי, בחור שהוא קסם, מלאך, דובר על מלח הארץ. האמא עינב הכירה לי את עידו, לפני הגיוס הוא ערך לי מוזיקות. הוא היה צעיר נמרץ, מלא בעשייה, שאפתנות, לב ענק, אחד שמכבד כל אדם.
"עפתי עליו כבר אז, קסם של בחור שלא מתפשר על הדרך כמו המשפחה המדהימה, משפחה של אהבה, נתינה, ערכים, פשטות. איך אפשר לאבד אישיות כזאת מופלאה? עם ישראל, איבדנו מישהו מטובי בנינו. עידו, שאני בטוחה שכל מי שרק הכיר אותו יודע שהוא בלתי נשכח. יהי זכרו ברוך".

"היה ראשון לסייע"

ראש מועצת יואל גמליאל ספד: "עידו היה ילד שכולו לב ונשמה שתמיד היה ראשון לסייע לכל אחת ואחד, היה פעיל בתנועת הצופים ועשה שנת שירות, תמיד היה עם אנרגיות חיוביות, ילד עם חן וחיוך שכבש את כולם. הלב כואב ובוכה, משפחת גדרה כולה מחבקת את המשפחה. אנחנו ברגע קשה זה, מחזקים את כוחות הביטחון במאבק נגד הטרור הארור".
סמל-ראשון עידו ברוך הותיר אחריו את הוריו עינב ואיתן ואת האחיות יעל (16) ונעמה (12). הוא יובא למנוחות היום בשעה 14:00 בחלקה הצבאית בבית העלמין בגדרה.
פורסם לראשונה: 23:09, 11.10.22