2 צפייה בגלריה
האחים למשפחת אבו לטיף, למעלה מימין: לטיף ונידאל. למטה מימין: סלימאן, לואי ועלאא
האחים למשפחת אבו לטיף, למעלה מימין: לטיף ונידאל. למטה מימין: סלימאן, לואי ועלאא
האחים למשפחת אבו לטיף. לטיף, נידאל, סלימאן, לואי ועלאא
(צילום: משטרת ישראל, רוני שיצר)
הפארסה סביב כתב האישום נגד ראש ארגון הפשע לטיף אבו לטיף מתעצמת. הסנגורים דורשים לשחררו ולבטל את כתב האישום שהגישה המשטרה, אך השופטת הזהירה מ"תקדים מסוכן" והחזירה את התיק לעיון מחודש בפרקליטות - במטרה לבחון את האפשרות שהיא בכל זאת תיקח אחריות על התיק ותגיש בעצמה את כתב האישום.
בשבוע שעבר התקיים דיון בבית משפט השלום בחדרה, שאליו הגישה יחידת התביעות בלהב 433 את כתב האישום, לאחר שהפרקליטות הסירה באופן תמוה את ידיה מהטיפול בתיק - למרות הראיות המשמעותיות שיש בו - והותירה את הגשת האישום באחריות המשטרה. במהלך הדיון טענו סנגוריו של אבו לטיף, עורכי הדין גיא קמרי ובסל פאלח, כי המשטרה הגישה את כתב האישום בחוסר סמכות, וכי הגשת כתב אישום בהיקף שהוגש נתונה בידי פרקליט מחוז.
2 צפייה בגלריה
לטיף אבו לטיף
לטיף אבו לטיף
לטיף אבו לטיף בבית המשפט. מואשם בסחיטה באיומים
(צילום: ניצן דרור)
לשיטתם, עצם העובדה שהפרקליטות סירבה להגיש את כתב האישום מוכיחה כי אין בתיק ראיות להרשעה בסחיטה באיומים, שבה חשודים אבו לטיף ואחרים, שהובילה קבלן לוותר על מכרז של משרד הביטחון בשווי 25 מיליון שקלים.
לאחר הפרסום ב-ynet ו"ידיעות אחרונות", התיק הועבר לבחינה של פרקליט המדינה עמית איסמן שסבר כי יש להשאיר את ניהול התיק בידי המשטרה. למרות זאת, בדיון האחרון החליטה השופטת נורית הרצמן אבי יצחקי, כאמור, על בחינה חוזרת בפרקליטות. השופטת, שעבדה בעבר שנים רבות בפרקליטות המדינה ומכירה היטב את התנהלותה, העירה כי עלול להיווצר תקדים מסוכן מעצם העובדה שתיק בגין סחיטה באיומים נגד ראש ארגון פשע מנוהל בבית משפט השלום על ידי המשטרה, ולא על ידי הפרקליטות בבית משפט מחוזי, שמוסמך לדון בעבירות חמורות ושבו מתחם הענישה גבוה יותר.
גורמים בכירים במערכת אכיפת החוק שנחשפו לחומר הראיות בתיק, אמרו כי מדובר בהחלטה שערורייתית של פרקליט המדינה והתנהלות בעייתית של בכירי הפרקליטות שמתנערים מהתיק מסיבות לא ברורות. "יש בתיק הזה די והותר ראיות כדי לבסס אישום של סחיטה באיומים שנעשתה במסגרת ארגון פשע", אמרו.
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "פרקליט המדינה קיבל את עמדתם של פרקליטת המחוז והמשנה הפלילי, לפיה לא מתקיימת עבירה שבסמכות בית המשפט המחוזי. הדברים ייבחנו ותגובת המאשימה תוגש לבית המשפט במועד שנקבע".
עו"ד ג'וליאן חדאד, המייצג את משפחת אבו לטיף, מסר: "כל הפרסומים הללו שהמשטרה עומדת מאחוריהם נועדו לצערנו להשפיע על גורמים בכירים במערכת המשפט, לרבות שופטים. ספק אם מדינת עולם שלישי הייתה נוהגת באופן שכזה".