75 תלמידים מבית הספר "רבין" ביבנה ומורה אחד אובחנו כחיוביים לקורונה ונכנסו לבידוד ביתי. במשרד הבריאות בתיאום עם העירייה הוחלט על מעבר מיידי ללמידה מרחוק ובית הספר נסגר לשבעה ימים. בסך הכול ישנם 83 חולים מאומתים ביבנה, וציון הרמזור של העיר עומד על 5. מספר הנדבקים בה עלה ב-670% בתוך שבוע אחד בלבד.
ההחלטה על סגירת בית הספר התקבלה אחרי שבתחילת השבוע תלמידי שכבות ג' עד ו' עברו ללמידה מרחוק לאור ריבוי מקרי תחלואת קורונה, ואתמול (שלישי) הוחלט שגם תלמידי שכבות א'-ב' יעשו זאת. בבית הספר לומדים 633 תלמידים. ביום שני, טרם סגירת בית הספר, התבצעו בדיקות PCR שנועדו לוודא סביבת לימודים בטוחה. המורה נמצא מאומת למרות שהיה מחוסן שלוש פעמים.
1 צפייה בגלריה
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
בדיקת קורונה לילדים בירושלים
התפרצות קורונה גרמה לסגירת בית הספר. אילוסטרציה
(צילום: EPA)
הנהלת בית הספר והמנהלת עינת פוטרמן נמצאים בקשר שוטף עם הנהגת ההורים והנחיות מפורטות הועברו להם. בעיריית יבנה מציינים לטובה את ההיענות הרבה של התלמידים, המורים וקהילת ההורים ואת שיתוף הפעולה המלא.
בבית הספר ביקשו מההורים שילדיהם אובחנו כחיוביים להקפיד על הנחיות הבידוד של משרד הבריאות כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה.
במידה ובמהלך הבידוד יתפתחו תסמיני מחלה כמו חום מעל 38 מעלות, שיעול, קושי בנשימה או תסמין נשימתי אחר או חוסר טעם וריח, התלמידים והוריהם נתבקשו ליצור קשר טלפוני עם רופא מטפל בקופת החולים המבטחת.