המשטרה במלזיה הודיעה אתמול (שישי) כי עצרה את הישראלי שלום אביטן (36), שטען כי נכנס למדינה כדי לחסל ישראלי אחר. לפי ההודעה, ברשותו נמצאו שישה אקדחים ולא פחות מ-200 קליעים. "החשוד טען שהגיע למלזיה כדי להתנקש בישראלי אחר, בעקבות סכסוך משפחתי", דווח בתקשורת במלזיה. אביטן הוא דמות עבריינית שמוכרת למשטרה בישראל, והוא מזוהה עם הארגון של מוסלי.

2 צפייה בגלריה
שלום אביטן שנעצר במלזיה
שלום אביטן שנעצר במלזיה
שלום אביטן, שנעצר במלזיה
גורמים ישראלים המעורים בנושא מסרו שאכן נעצר אזרח ישראלי במלזיה - מדינה מוסלמית שאין לה יחסים דיפלומטיים עם ישראל, ושאזרחי ישראל לא יכולים להיכנס אליה - והוסיפו כי המקרה מוכר ומטופל. הגורמים העריכו שמדובר במקרה על רקע פלילי.
מפכ"ל המשטרה במלזיה טאן סרי רזראודין אמר כי המעצר של הישראלי, בן 36, אירע ביום רביעי - שבועיים אחרי שנכנס למלזיה דרך נמל התעופה קואלה לומפור. לדבריו, החשוד - שנכנס כתייר - נעצר במלון ג'לאן אמפאנג. לפי המשטרה המלזית, הישראלי חשף בחקירתו כי נכנס למלזיה באמצעות דרכון צרפתי - "ולאחר תחקור נוסף, הציג דרכון ישראלי".
2 צפייה בגלריה
מפכ"ל משטרת מלזיה מודיע על מעצר ישראלי
מפכ"ל משטרת מלזיה מודיע על מעצר ישראלי
מפכ"ל משטרת מלזיה מודיע על מעצר הישראלי
"הוא אמר כי נכנס למלזיה כדי להרוג ישראלי אחר בגין סכסוך משפחתי, אבל אנחנו לא קונים את הסיפור ולא שוללים כיוונים אחרים", אמר מפכ"ל המשטרה המלזי במסיבת עיתונאים שערך, ובתקשורת המלזית נכתב כי למעשה נבחנת האפשרות שמדובר בסוכן מוסד.
לפי המפכ"ל המלזי, החשוד קנה את כלי הנשק באמצעות מטבעות קריפטו. הוא אמר כי נמשכת החקירה בנוגע לזהות מקבל התשלום. "החשוד טען כי קנה את כלי הנשק עם הגעתו לכאן, ואני יכול להעריך שזה נכון, כי הוא הגיע מטיסה מאיחוד האמירויות, שהבידוק בה הדוק", הוסיף רזראודין.
"אנחנו מעריכים שהוא לא פעל לבד, ושיש לו איש קשר מקומי", הוסיף. לדבריו, שלושה מהאקדחים שאותרו ברשותו של הישראלי היו טעונים. מהחקירה עלה כי בשבועיים שבהם היה במלזיה, הוא השתכן בשלושה מלונות שונים.
המשטרה במלזיה עצרה אתמול שלושה תושבי המדינה, בהם זוג נשוי, בחשד שסיפקו לישראלי את הנשקים והסיעו אותו למקום מבוקשו. המפכ"ל המלזי ציין כי ברכבם של החשודים נתפס אקדח נוסף.
פורסם לראשונה: 22:12, 29.03.24