יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן מעיד הבוקר (שני) בבית משפט השלום בפתח תקווה נגד יוסי כמיסה, שעבד לפני כ-20 שנה עם השר לשעבר וטען כי שמע ממנו כי הוא שואף לחסל את ראש אגף החקירות במשטרה דאז סנדו מזור - מי שהיה החוקר הראשי בפרשת בר און-חברון. "הכול שקר, אין מילה אחת של אמת בטענות שלו", טען ליברמן.
השר לשעבר הגדיר את פעיל מפלגתו לשעבר כ"איש מריר ומתוסכל, איש ריב ומדון" וכן מפסיד סדרתי בתביעות שניסה לפגוע במפלגתו לפני הבחירות. לדבריו, כמיסה העיד בעצמו שלא היה עוזרו, אך השניים אכן הכירו. "ב-2004 הוא הלך למשטרה ומסר דברים נגדי, ארבע פעמים הוא נשאל אם הוא היה עוזר שלי - וארבע פעמים אמר שלא".

הוא התייחס לשירותו במשטרה ואמר כי גם אז "איים על כולם". "מדינת ישראל הגישה נגדו תלונה על איום על פקח. הוא כל הזמן מפסיד בתביעות יש לו היסטוריה ארוכה. למה הוא כותב את הפוסט? כי ב-1 בנובמבר יש בחירות לכנסת וב-31 באוגוסט הגעתי לסיכום עם הסתדרות המורים שלא ישביתו את בתי הספר, וכשחתמנו את ההסכם זו הייתה הצלחה גדולה והיה אמור לתת לי 'בוסט' לבחירות והוא מפרסם אז את הפוסט. היה פה ניסיון לפגוע בישראל ביתנו".
ליברמן אף טען כי מהיכרותו עם האיש, אם מישהו היה מציע לו מאה אלף דולר הוא היה "חטוף אותם ובורח". "עד 31 באוגוסט לא נשמעה הטענה על הזמנת רצח", אמר. עו"ד אייל בסרגליק, סנגורו של כמיסה, פנה לליברמן בדיון ואמר: "אני אומר לך שאתה דואג לתפקידים לכמיסה כי אתה חושש הוא יספר על הצעת השידול לרצח". על כך השיב השר לשעבר: "זה שקר ועלילת דם".
בריאיון עם אילה חסון ב-9 בספטמבר 2022 נשאל כמיסה מדוע לא הלך לפגישה עם ניצב בדימוס משה מזרחי, מי שעמד לימים בראש אגף החקירות לאחר מזור, והוא טען כי היו איומים על חייו ולחצים מצד ליברמן. עם זאת, לפי עדות ליברמן בבית המשפט, למשטרה אמר כמיסה כי לא הגיע כי "כך המליצו לו עורכי דינו".
"ניצב משה מזרחי נזרק מהמשטרה. הוא עשה הקלטות סתר בלתי חוקיות ובגלל זה הוא נזרק בבושת פנים מהמשטרה", אמר ליברמן, "ראש אגף חקירות שנזרק מהמשטרה, הוא כעס עליי אז אולי לו היתה סיבה להזמין את הרצח שלי. גם סנדו מזור כעס עליי, אז אולי גם לו היתה סיבה להזמין את הרצח שלי".
1 צפייה בגלריה
יוסי כמיסה, אביגדור ליברמן
יוסי כמיסה, אביגדור ליברמן
כמיסה וליברמן. טענות הדדיות
(צילום: מוטי קמחי, יאיר שגיא)
בספטמבר 2022 טען כמיסה כי הוא מוכן לעבור פוליגרף על שאלות שנוגעות להצעה בסך 100 אלף דולר עבור רצח הניצב, ועל עסקים אחרים שנטען שנמצאים בבעלותו של ליברמן. בעקבות כך הגיש ליברמן קובלנה פלילית נגד כמיסה והאשים כי מדובר בעלילה מתוזמנת שקשורה לראש הממשלה בנימין נתניהו ולעיתונאים מטעמו.
"פתאום מופיע מישהו עם עלילת דם שכל מילה שם היא שקר", טען. הפרשה אף נבחנה אצל היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, אך לא נפתחה חקירה בעניינו של ליברמן.
עו"ד בסרגליק אמר: "עדותו של ליברמן בעייתית בלשון המעטה, הדברים לא מסתדרים. למשל, ליברמן לא ידע להסביר כיצד יתכן שטען בתחילה כי כמיסה היה פעיל שבקושי הכיר בתקופת הקמת ישראל ביתנו וזמן קצר אחרי הקמתה, אבל בעדותו היום אישר כי הוא היה זה ש'סידר' לכמיסה עבודות במשרדים ממשלתיים ושכמיסה היה פעיל מרכזי בהקמת ישראל ביתנו. יתרה מכך, ליברמן גם טען שאישר את כל הפרסומים המכפישים שהוא ומפלגתו פרסמו נגד כמיסה. טענה זו מבססת את טענת כמיסה ל'הגנה מן הצדק', כאשר ליברמן הגיש קובלנה שעה שהוא ואנשיו עדין מפרסמים דברי לשון הרע המכפישים את כמיסה. גם השופט תמה מדוע לא הוגשה תביעת לשון הרע וקובלנה פלילית. ההסבר הפשוט הוא שרק כך יכל להסתתר תחת החסינות שלו. ליברמן לא ידע להסביר את המכתב מ-8.10.2002 שמסר כמיסה לניצב מזרחי ז"ל ובו הוא תיאר את שיחתו איתו בדבר ליברמן, כולל תוכן המכתב שנוגע לחיי אדם כמו גם העובדה שלאור אירוע קשה שעבר בגלל המפגש עם ליברמן בתאריך 6.10.2002, לא יהיה מוכן להעיד גם אם יצטרך לשבת בכלא דבר שסותר את טענת ליברמן שכמיסה לא דיווח בזמן אמת. ליברמן גם לא ידע להסביר כיצד ידע בראיון עיתונאי על 'הקלטות' שהקליט כמיסה, זאת כאשר טען שלא היה מעורב בתביעת גרטלר ולא דיבר איתו עליה. הסברו של ליברמן היה כי למד עליה מהתביעה לאחר הפרסומים, אלא שנזכיר כי בתביעת גרטלר הוצגה רק הקלטה אחת. ההסבר היחיד הוא גרסת כמיסה ולפיה ליברמן הגיע עם 4 אנשים בתאריך 6.10.2002 כאשר כמיסה היה בדרך לניצב מזרחי ז"ל, ולאור התקיפה שחווה כמיסה באירוע זה, ליברמן באמצעות אנשים השיג את ההקלטות".
הקובלנה הפלילית הוא הליך שאותו יכול כל אזרח להגיש נגד אזרח אחר, ובו הוא מבקש לנהל משפט פלילי נגד אותו אזרח. במקרה שהאזרח מורשע במסגרת הליך הקובלנה הפלילית, דינו כאילו הורשע במסגרת כתב אישום שאותו הגישה המשטרה או הפרקליטות. לפרקליטות האפשרות להודיע כי היא מנהלת את המשפט במקום האזרח - ובמקרה כזה מתנהל משפט פלילי במתכונתו המוכרת.