גבר פלסטיני בן 58 מת מפצעיו הבוקר (שישי) לאחר שנורה במאפייה בכפר טובאס בשצפון השומרון. הפלסטינים טוענים כי נפגע בראשו מירי של כוחות הביטחון הישראליים, אולם בצה"ל אומרים כי הכוח לא ירה בשום שלב לעבר המאפייה שבה שהה ההרוג.
1 צפייה בגלריה
תיעוד מהירי בטובאס: צה''ל עצר חוליית מחבלים בדרך לבצע פיגוע
תיעוד מהירי בטובאס: צה''ל עצר חוליית מחבלים בדרך לבצע פיגוע
ההרוג מתועד מחוץ למאפייה בטובאס, בדיוק בזמן שחמושים פלסטינים ירו בסמוך
מתחקיר ראשוני של צה"ל עולה כי כוח שנכנס לכפר כדי לעצור חוליית טרור "נתקל באש מסיבית והשיב באש מדויקת לעבר חמושים". לפי גורמים בצה"ל, בשום שלב לא נורו יריות מצד החיילים הישראלים לעבר המאפייה שבה שהה הפלסטיני שנפגע מירי ונהרג - אך בתיעוד שפורסם ברשתות הפלסטיניות נראה הגבר יוצא מהמאפייה בזמן שירי אוטומטי של פלסטינים מתבצע בסמוך. "התחקיר נמשך", הוסיפו בצבא.
מלבד טובאס, הלוחמים פעלו במרחב שבצפון הבקעה גם בכפר הסמוך טאמון כדי לעצור חוליית מחבלים שתכננה לפי החשד לבצע פיגוע בטווח זמן מיידי. על חברי החוליה שנעצרו נתפסו גם נשקים. בסך הכל נעצרו ארבעה חשודים בטאמון ועוד אחד בטובאס.
מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "כוחות צה"ל פעלו הלילה למעצר חוליית מחבלים שבכוונתה לבצע פיגוע, בכפר טובאס שבמרחב החטיבה המרחבית הבקעה והעמקים. לאורך הפעילות המבצעית בכפר, חמושים פלסטינים ביצעו ירי מסיבי חסר הבחנה ובתגובה כוח צה"ל השיב באש מדויקת לעבר החמושים. זוהו פגיעות במספר מחבלים חמושים. מוכרת טענה על הרוג פלסטיני. נסיבות המקרה בבירור".