איברהים אלחן, צעיר בן 25 מלוד, נורה למוות אמש (שישי) בחנות נרגילות שבבעלותו בשדרות צה"ל בעיר. תחילה הוא פונה לבית החולים אסף הרופא במצב קשה ולא יציב, וכעבור זמן קצר נקבע מותו. המשטרה פתחה בחקירה. כעבור כמה שעות המשטרה הודיעה על שני פצועי ירי בג'דיידה מכר שבגליל המערבי, ומותם נקבע זמן קצר לאחר מכן. מתחילת השנה: 98 נרצחים בחברה הערבית, שישה מהם ב-48 השעות האחרונות. רק 13 מקרים פוענחו.
הדיווח הראשוני על הרצח התקבל בשעה 22:18 במוקד 101 של מד"א במרחב איילון על "גבר שנפצע באירוע אלימות בשדרות צה"ל בלוד".
4 צפייה בגלריה
זירת הירי בלוד
זירת הירי בלוד
איברהים וזירת הירי בלוד
4 צפייה בגלריה
זירת הרצח שבה נורה למוות צעיר בלוד
זירת הרצח שבה נורה למוות צעיר בלוד
מפקד המחוז בזירת הרצח בחנות הנרגילות בלוד
(צילום: דוברות המשטרה)
המשטרה מסרה כי "שוטרי תחנת לוד מבצעים סריקות אחר מבצעי העבירה לצד איסוף ממצאים בזירה, לבחינת הרקע והנסיבות".
מעט אחרי חצות, המשטרה הודיעה כי מפקד מחוז מרכז, ניצב אבי ביטון, סיים הערכת מצב בזירה והטיל את החקירה על היחידה ללוחמה בפשיעה במרחב שפלה. "בהערכת המצב המיוחדת, שוטרי מערך המודיעין והחקירות סקרו בפני מפקד המחוז ניצב אבי ביטון את נסיבות האירוע, תמונת המודיעין, הממצאים בשטח וכן פעולות חקירה נדרשות בהמשך. חקירת הרצח הוטלה בשלב זה על היחידה ללוחמה בפשיעה של מרחב השפלה, וכלל המערכים הרלוונטיים יעמדו לרשות היחידה החוקרת", נמסר. בנוסף, הנחה מפקד המחוז על פריסה מוגברת בעיר.
כ-40 דקות לאחר ההודעה על הערכת המצב בלוד, המשטרה הודיעה על שני פצועי ירי במצב קשה ביישוב ג'דיידה מכר שבגליל המערבי. כחצי שעה לאחר מכן נמסר כי גורמי רפואה קבעו את מותם של השניים - בני הדודים אשרף ואמיר בסל, בשנות ה-20 לחייהם, תושבי היישוב. שוטרי תחנת גליל מערבי פתחו בחקירת נסיבות האירוע הקטלני. על פי החשד מדובר בסכסוך בין ארגוני פשיעה, שבמסגרתו נרצחו תוך שנתיים כ-17 קורבנות.
בנוסף, באירוע אחר ברמלה, נמצא גבר ללא רוח חיים ברכב. המשטרה הבהירה כי "מבדיקה ראשונית לא עולה חשד לפלילים". הוא אותר ברכב ללא סימני אלימות - והוגדר נעדר.
הרצח בלוד והרצח הכפול בג'דיידה מכר מצטרפים לשורת רציחות ביומיים האחרונים. בחמישי בצהריים, עלי מוסראתי, תושב לוד בן 26, נורה למוות במכונית בחיפה. שעות לאחר מכן, בערב, נורה למוות עומר אלאעסם בן ה-14, תושב חורה, בעת שנסע בכביש 40 סמוך למחלף שרה ("עוקף באר שבע") יחד עם שניים נוספים. המכונית התהפכה ושני הנוסעים נפצעו באורח בינוני.
בשעות הבוקר נרצח רביע עריידי (43), תושב העיר מרר בגליל התחתון. ראשו של הנרצח אותר סמוך לכניסה לבית ספר ביישוב בסמת טבעון, ושאר חלקי הגופה שבותרה נמצאו במרר. המשטרה פתחה בחקירה, טרם נעצרו חשודים. לפי החשד, לפני שראשו של הקורבן נזרק סמוך לבית הספר, העבריינים ניקו אותו באמצעות חומרי ניקוי כדי להעלים ראיות.
לפי החשד, עריידי נחטף מביתו ונרצח. במשטרה חושדים עוד כי הרקע לרצח הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה שבמהלך השנתיים האחרונות גבה את חייהם של 15 בני אדם. רק בשני מקרים הצליחה המשטרה להגיע למבצעים, ושאר התיקים נותרו פתוחים וללא כל התקדמות בחקירה.