4 צפייה בגלריה
ארה"ב בוחרת 2020 בחירות ג'יל ביידן מציגה את בעלה ג'ו ביידן ב ועידה בבית הלבן 2014
ארה"ב בוחרת 2020 בחירות ג'יל ביידן מציגה את בעלה ג'ו ביידן ב ועידה בבית הלבן 2014
הנשיא והגברת הראשונה. "היה לו חשוב להיות לצד אשתו"
(צילום: AP)
הגברת הראשונה של ארצות הברית, ג'יל ביידן, עברה אתמול (רביעי) ניתוח ובו הוסרו מפניה ומהחזה שלה נגעי עור סרטניים. רופא הבית הלבן, ד"ר קווין אוקונור, מסר כי נגע שלישי הוסר מהעפעף השמאלי שלה ונשלח לבחינה, וכי כל הרקמות הסרטניות הוסרו.
מלווה בנשיא ג'ו ביידן, הגברת הראשונה בת ה-71 שהתה יותר משמונה שעות בבית החולים הצבאי "וולטר ריד" לצורך ההליך, בטיפול יום ללא אשפוז. הדוברת של הגברת ביידן, ונסה ואלדיביה, סיפרה כי הנשיא חזר לבית הלבן בסיום ההליך, ואילו הגברת הראשונה חזרה מאוחר יותר ובנפרד. הדוברת הוסיפה כי "מצבה טוב וכך גם מצב רוחה". הנשיא עצמו אמר היום לעיתונאים כי רעייתו מרגישה טוב: "אכלנו יחד ארוחת בוקר. היא מתאוששת".
4 צפייה בגלריה
ארה"ב בוחרת 2020 בחירות ג'יל ביידן איווה ב קמפיין של בעלה ג'ו ביידן
ארה"ב בוחרת 2020 בחירות ג'יל ביידן איווה ב קמפיין של בעלה ג'ו ביידן
"מתמודדת עם נפיחוּת וחתכים, אבל במצב רוח טוב". ג'יל ביידן בבחירות 2020
(צילום: AP)
רופא הבית הלבן אוקונור ציין כי הגברת ביידן פנתה לבית החולים במטרה להסיר נגע עור מעל עינה הימנית, וכי ההליך אישר שהנגע הקטן הוא סרטן העור מסוג קרצינומה של תאי הבסיס. "כל הרקמות הסרטניות הוסרו בהצלחה והשוליים היו נקיים משאריות של תאי סרטן העור. נעקוב מקרוב אחר האזור בזמן ההחלמה, אך אנו לא צופים כי יהיה צורך בהליך נוסף", אמר אוקונור.
הוא ציין כי נגע נוסף התגלה על העפעף השמאלי של ביידן וכי הוא הוסר במלואו ונשלח לבדיקה נוספת. במהלך הייעוץ שנערך לפני הניתוח זוהה ממצא נוסף שראוי לבדיקה, הפעם על החזה של הגברת הראשונה, והוא תאם את המאפיינים של קרצינומה של תאי הבסיס. אוקונור מסר כי הנגע הוסר וכי גם כאן אומת החשד שמודבר בתא סרטני.
4 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ואשתו ג'יל
ג'ו ביידן ואשתו ג'יל
ג'ו ביידן ואשתו ג'יל. נשואים 45 שנים
(צילום: AFP)
רופא הבית הלבן הסביר כי נגעי קרצינומה של תאי הבסיס לא נוטים "להתפשט" או לשלוח גרורות כפי שקורה בסוגי סרטן עור חמורים יותר כמו מלנומה או קרצינומה של תאי הקשקש. עם זאת, יש לנגעים אלה פוטנציאל לגדול, וכתוצאה מכך ליצור בעיה משמעותית יותר, בין היתר להפוך לקשים יותר להסרה בניתוח. אוקונור העיד כי ג'יל ביידן מתמודדת עם נפיחות וחתכים בפנים, אבל מצב רוחה מרומם והיא מרגישה טוב.
דוברת הבית הלבן, קרין ז'אן-פייר, התייחסה אתמול להחלטתו של הנשיא ביידן להצטרף לרעייתו להליך הרפואי: "הנשיא רצה להיות שם כדי לתמוך בה. הם נשואים 45 שנים והוא רצה להיות שם עם אשתו".
4 צפייה בגלריה
ברק ו מישל אובמה מבקרים בבית הלבן מתארחים אצל ג'ו ו ג'יל ביידן חשיפת דיוקנאות ארה"ב
ברק ו מישל אובמה מבקרים בבית הלבן מתארחים אצל ג'ו ו ג'יל ביידן חשיפת דיוקנאות ארה"ב
פעילים במאבק נגד הסרטן. בני הזוג ביידן עם הנשיא לשעבר אובמה
(צילום: רויטרס)
ג'יל ביידן עברה הליך נפוץ המכונה "ניתוח מוז" (Mohs), שמטרתו להסיר ולערוך בירור חד-משמעי לרקמה הנגועה. הניתוח כולל הוצאת שכבות דקות של העור ובדיקת כל אחת מהן לאיתור סימנים לסרטן. ההליך נמשיך עד שלא נמצאים עוד סימנים, מה ששומר על רקמה בריאה ומפחית את הצורך בטיפול נוסף.
בני הזוג ביידן פעילים שניהם במאבק במלחמה בסרטן. בשנה שעברה הנשיא ביידן הכריז על יוזמה להפחתת שיעור התמותה מסרטן בלפחות 50% ב-25 שנים הבאות, כחלק מהמאמץ להחיות את תוכנית "Cancer Moonshot", שהחלה בתקופה שבה היה הסגן של הנשיא ברק אובמה. בנו של ביידן, בו, נפטר ב-2015 מסרטן המוח בגיל 46.