2 צפייה בגלריה
"לא אוותר ואלך לעליון". מני נפתלי בבית המשפט
"לא אוותר ואלך לעליון". מני נפתלי בבית המשפט
"לא אוותר ואלך לעליון". מני נפתלי בבית המשפט
(צילום: אבי מועלם)
מני נפתלי, אב הבית במעון ראש הממשלה לשעבר, מתכוון להגיש לבית המשפט העליון בקשת רשות ערעור על ההחלטה כי עליו להשיב את כספי הפיצוי שקיבל ממפלגת הליכוד ומעורך הדין של בני הזוג נתניהו, יוסי כהן. בחודש שעבר בוטל הפיצוי הכספי שנקבע לנפתלי, בגין תביעת הדיבה שהגיש נגד שורת גורמים מסביבת ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה.
בית המשפט המחוזי בתל אביב קיבל שני ערעורים שהוגשו על ידי כהן והליכוד, בתגובה לפסיקת בית משפט השלום באוגוסט 2021, אז התקבלה חלקית תביעת הדיבה שהגיש נפתלי, ונקבע כי הוא יפוצה ב-190 אלף שקלים.
לאחרונה פתח נפתלי בקמפיין גיוס המונים במטרה לגייס את הכסף שעליו להחזיר. במסגרת הקמפיין הוא גייס כבר 51,300 אלף שקלים וכתב בקמפיין: "המאבק שלי על האמת הוא המאבק של כל אחד מכם מול עריצות בעלי השררה. המאבק הזה מתרחש בזירה המשפטית והציבורית ודורש משאבים ואני צריך אתכם".
נפתלי אמר ל-ynet: "אם זה היה רק הצורך להשיב את הכסף, הייתי מסתדר. אבל לאור ניהול תיק במשך 5 שנים וההכפשות, אני לא אוותר ואלך לעליון. רציתי לחזור לחיי אבל תמיד יחפשו אותי".
עו"ד יובל יועז ממשרד קרניאל ושות', בא כוחו של מני נפתלי, אמר: "בית המשפט המחוזי פלש באופן חריג בפסק דינו לקביעות עובדתיות של בית משפט השלום, שערכאות ערעור אינן מתערבות בהן כמעט לעולם. שמו של מני נפתלי הוכפש, ודחיית תביעתו היא בעלת השלכות רוחב מסוכנות ומרחיקות לכת, באופן המצדיק התערבות של בית המשפט העליון".
2 צפייה בגלריה
יוסי כהן עו"ד של שרה נתניהו בית משפט השלום ירושלים
יוסי כהן עו"ד של שרה נתניהו בית משפט השלום ירושלים
כספי הפיצוי יושבו? עו"ד של הזוג נתניהו, יוסי כהן
(צילום: ראובן קסטרו)
נזכיר כי תחילה נקבע בבית משפט השלום בהרצליה שנפתלי יפוצה ב-136 אלף שקל, בנוסף לכמה עשרות אלפי שקלים על הוצאות משפט ושכר טרחת עו"ד. בין השאר, נקבע כי פרקליטם של בני הזוג נתניהו, עו"ד יוסי כהן, ישלם לנפתלי 90 אלף שקל, וכי מפלגת הליכוד תפצה את נפתלי ב-25 אלף שקל, בתוספת 10,000 שקל שכר טרחת עו"ד, בגין פרסום לשון הרע בעמוד הפייסבוק של המפלגה. אולם, כאמור, בית המשפט המחוזי בת"א קיבל שני ערעורים של כהן והליכוד ותשלומי הפיצוי לנפתלי בוטלו.
בין היתר, השופטים במחוזי קיבלו את טענת עו"ד יוסי כהן, שלפיה המסקנה שהסיק בית משפט השלום כשדחה את טענת כהן להגנת האמת, ולפיה קבע שנפתלי הוא "אדם אמין וערכי" - סותרת את הממצאים העובדתיים כפי שבית משפט השלום קבע בעצמו. הרכב הערעורים קבע שדי בממצאים שמייחסים לנפתלי זיוף מסמכים, עיוות נתונים, הזנת מספר שעות עבודה שקרי, אי-אמירת כל האמת, ועוד - כדי לקבוע שכהן הוכיח, ברמת ההוכחה הנדרשת, שהוא נכנס תחת הגנת האמת. הרכב הערעורים הוסיף כי חלה על אמירת הליכוד הגנת תום הלב.
נפתלי היה אב הבית במעון ראש הממשלה בין חודש פברואר 2011 לנובמבר 2012. הוא התפטר בטונים צורמים והפך בהמשך ליריב מר של משפחת נתניהו. ב-2015 התפרסם דו"ח חמור של מבקר המדינה בנושא הוצאות מעון ראש הממשלה, ועליו הגיבו כמה מקורבים לנתניהו ועובדים במעון בריאיונות בתקשורת, ברשתות ועוד. הם טענו שם בין השאר שנפתלי הוא האשם בחריגה בהוצאות, וטענו כי מדובר בשקרן.
עו"ד יובל יועזעו"ד יובל יועז
בתגובה, נפתלי תבע חצי מיליון שקל בגין פגיעה בשמו הטוב, וטען: "סביב ראש הממשלה (דאז - ג"מ) נרקם מעגל של יועצים ועוזרים שחברו יחד על מנת לעשות לתובע 'סיכול ממוקד' ולטפול עליו את האשם בהוצאות של מעון ראש הממשלה".
בחודש שעבר, עם קבלת הערעור, מסר עו"ד יוסי כהן בתגובה כי "סוף-סוף הצדק יצא לאור ובית המשפט קבע שנפתלי ביצע עבירות חמורות ביותר כמו זיוף, ולכן ביטל את פסק הדין שחייב אותי בהוצאת דיבה והורה לנפתלי להשיב את הסכומים שנפסקו תחילה כפיצוי".