ביוזמה משותפת של כמה מפלגות, חברי הכנסת נעמה לזימי, קטי שטרית, אלי דלל, משה סולומון, אפרת רייטן, טטיאנה מזרסקי וגלעד קריב הציעו לקיים יום זיכרון ממלכתי לטבח שביצע חמאס ב-7 באוקטובר והוביל למלחמה.
חברת הכנסת נעמה לזימי מסרה כי "אירוע הטבח שאירע ביום שמחת תורה הוא הקשה ביותר שידעה המדינה ומהקשים שידע העם היהודי. כל כך הרבה נרצחו וחירפו נפשם במתקפה והאסון הנורא, יום זיכרון כזה ייתן לכולנו הזדמנות לזכור את הנרצחים ולשמוע את סיפורי הגבורה הגדולים של מי שהגנו בגופם על הארץ. כולי תקווה שהחוק ייזכה להסכמה רחבה".
לפי ההצעה, כ"ד בתשרי - יומיים אחרי שמחת תורה - יהיה יום זיכרון ממלכתי שיצוין במוסדות המדינה, במחנות צה"ל ובבתי הספר. אם הוא יחול בשישי או בשבת - טקסי יום הזיכרון יקוימו ביום חמישי שלפניו.
2 צפייה בגלריה
הנזק לבתים בקיבות בארי
הנזק לבתים בקיבות בארי
הנזק לבתים בקיבוץ בארי
(צילום: EPA/ABIR SULTAN)
הכותרת
יושב על הגדר: הדילמה של נסראללה
23:20
הדגלים במוסדות המדינה ובמחנות צה"ל יורדו לחצי התורן ביום זה, וטקס זיכרון ממלכתי יתקיים במקום שייקבע על-ידי הממשלה. במחנות צה"ל תפורסם פקודת יום של הרמטכ"ל. שר החינוך יקבע הוראות בדבר ציון יום הזיכרון במערכת החינוך, ובתוך כך הוראות בדבר אופן ציון הזיכרון והוראות בדבר מערכי שיעור ייעודיים. לפי ההצעה, שר התרבות והספורט ימונה על ביצוע החוק, והוא רשאי להתקין תקנות לביצועו.
2 צפייה בגלריה
רחובות הלווית דנה וכרמל בכר שנהרגו במתקפה על קיבוץ בארי
רחובות הלווית דנה וכרמל בכר שנהרגו במתקפה על קיבוץ בארי
הלווית דנה וכרמל בכר שנהרגו במתקפה על עוטף עזה
(צילום: Leon Neal/Getty Images)
בהצעה נכתב: "ציון יום זיכרון ממלכתי לאירוע זה ייתן לכל עם ישראל את האפשרות להתייחד עם זכר הנופלים והנרצחים ולכבד את זכרם, וכן לשמוע את סיפורי הגבורה של אזרחים ולוחמים שחרפו נפשם על הגנה על חיי משפחתם, אזרחי הארץ וכל יושביה".