כתב אישום הוגש נגד שתי נשים ערביות שהתחזו לגבר ערבי מעזה, התקשרו למשטרה ואיימו בביצוע פיגוע בשם החמאס בעיר חיפה. הן מואשמות בעבירות של איומים בצוותא ובהפרעה לשוטר במילוי תפקידו בצוותא.

הנאשמות הן אמנה עותמאן (19), המתגוררת בשכונת בת גלים בחיפה, ופאטמה בלעום (20) מטייבה. אתמול (חמישי), קיבל בית משפט השלום בחיפה את בקשת התביעה, והורה על הארכת מעצרם של השתיים עד תום ההליכים המשפטיים נגדם.
בכתב האישום נטען כי החל מ-7 באוקטובר מתחוללת מלחמה בין מדינת ישראל לבין ארגוני הטרור בעזה ברשות חמאס. ב-12 באוקטובר, בשעה 21:30, שלחו עותמאן ובלעום הודעת טקסט באמצעות אפליקציית וואטסאפ לטלפון נייד של שוטרת ובה איימו בפגיעה שלא כדין בחייה ובגופה, כשכתבו לה: "יא זונה, רוצה לזיין את אמא שלך, אני מעזה".
1 צפייה בגלריה
הודעת האיום בוואטסאפ ששלחו הנאשמות
הודעת האיום בוואטסאפ ששלחו הנאשמות
הודעת האיום בוואטסאפ ששלחו הנאשמות
"הנאשמות ביצעו את המעשה תוך שהן סבורות כי מדובר בשוטרת סיור מתחנת חיפה אשר עמה היה להן אירוע קודם, תוך שהן מבקשות לאיים על שוטרת זו", נטען בכתב האישום. "במעשיהן, איימו הנאשמות בצוותא על השוטרים בפגיעה שלא כדין בחייה ובגופה שלה או של שוטרת אחרת, וזאת בכוונה להפחידה ולהקניטה".
באותו הערב, טוענת התביעה המשטרתית בכתב האישום, התקשרו עותמאן ובלעום אל מוקד 100 של המשטרה. תוך כדי שהן מעוותות את קולן ככזה הנחזה לקולו של גבר, הזדהו בתוך מחבל העונה לשם "מוחמד", ואיימו על השוטרת במוקד בפגיעה בחייהם ובגופם של תושבי מדינת ישראל וחיפה היהודים.
"אני מעזה, אני מעזה, מפלסטין", אמרו הנאשמות לשוטרת. "אני החמאס. אני בחיפה להרוג את כל היהודים עכשיו. אני מעזה". השוטרת שאלה את "המטלפן": "אתה עכשיו בחיפה?" הנאשמות השיבו: "כן, אנחנו חמאס מעזה, רוצים להרוג את כל היהודים".
השוטרת: "איפה אתה בחיפה?". "רחוב בן יהודה... אנחנו שם רוצים להרוג את כל היהודים". השוטרת שאלה לשמו של אותו "מטלפן", והנאשמות השיבו, "מוחמד. מוחמד, לא מעניין אותך, תקשיבי קודם כי אני מעזה, אני מחמאס, אני רוצה להרוג את כל היהודים. אני גר בחיפה וגם כל החברים שלי. אני רוצה להרוג את כל היהודים פה בבן יהודה 25... אני עכשיו הורג את כל היהודים, וגם ישראל".
כתוצאה מהשיחה המאיימת הוקפצו כוחות משטרה רבים, לרבות כוחות יס"מ וקציני משטרה לכתובת שמסרו הנאשמות ובה טענו שנמצא "המחבל".
במשטרה ציינו כי הם רואים בחומרה רבה כל התנהגות שנועדה לזרוע בהלה בקרב הציבור וכוחות הביטחון וכי כל אירוע כזה יטופל במלוא הנחישות, תוך העמדתם של החשודים לדין.
בדיון, בבקשת המשטרה לעצור את השתיים עד גמר משפטן, אמרו סנגוריהם כי מדובר במעשה קונדס שאין מאחוריו שום דבר. הם ביקשו לשחררן בתנאים מגבילים.
בהחלטתה, כתבה השופטת מריה פיקוס בוגדאנוב, "קשה לקבל טענת באי כוח המשיבות כי מדובר במעשה קונדס, כאשר המעשה בוצע בעת שמדינת ישראל נמצאת במלחמה עם ארגון הטרור חמאס והאיום שהושמע על ידי המשיבות מהוות איום של ממש אשר הצריך כוחות משטרה רבים להגיע למקום והסטתם ממשימות רבות המעסיקים אותם כעת".
השופטת ציינה כי למרות שמדובר בנאשמות צעירות, אין זה המפגש הראשון שלהן עם החוק. נגד כל אחת מהן תלויים ועומדים כתבי אישום בגין עבירות איומים והתנהגות פרועה במקום ציבורי. נגד עותמאן הוגשו כתבי אישום גם בגין תקיפה והחזקת סכין.