השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר שוחח הערב (שבת) עם קצין מג"ב החשוד בתקיפת צלם עיתונות פלסטיני אתמול במזרח ירושלים וגיבה את פעילותו. הקצין ושוטר מג"ב נוסף הושעו אחרי שתועדו מכים את הצלם בנשק ובועטים בו שוב ושוב על הקרקע אחרי דין ודברים איתו.

האירוע במזרח ירושלים תועד על-ידי התקשורת הטורקית, והצלם נראה בו מרים את ידיו במהלך דין ודברים עם השוטרים, כשלפתע אחד מהם ניגש אליו ומכה אותו בראשו עם נשקו. בהמשך נראה הצלם מרים ידיו, אבל למרות זאת הוא מופל לרצפה ואחד החיילים נראה בועט שוב ושוב בראשו.
אחרי שהשניים הושעו הם הועברו לחקירת בזק במח"ש, לנוכח חומרת האירוע. בהמשך נמסר כי נחקר שוטר מג"ב נוסף. הם שוחררו בתנאים מגבילים של הרחקה מתחנות המשטרה ואיסור יצירת קשר עם המעורבים.
בהודעה מלשכתו של בן גביר נטען הערב כי מדובר בצלם "תומך חמאס", וכי אסור לשפוט לוחמים "בתנאי מעבדה". בן גביר מסר כי הנחה להחזיר את הקצין ואת שאר הלוחמים לפעילות מבצעית כשיסתיימו תשעת ימי ההשעיה שמח"ש קבעה.
2 צפייה בגלריה
תקיפת צלם העיתונות מוסטפא חרוף במזרח ירושלים
תקיפת צלם העיתונות מוסטפא חרוף במזרח ירושלים
התקרית האלימה במזרח ירושלים
(מתוך איקס)
התקרית אתמול אירעה אחרי שהצלם, מוסטפה חרוף, שהוא תושב מזרח ירושלים ועובד לפי הדיווחים עבור סוכנות הידיעות הטורקית "אנדולו", יצא מתפילה בעיר העתיקה בבירה וביקש לתעד הפרת סדר שהתרחשה בשכונת ואדי ג'וז שבמזרח העיר. חרוף נפצע בעיקר בעיניו, ופונה לבית החולים לעיניים סנט ג'ון בירושלים.
גורם במשטרה אמר כי כוח מסוערב של ימ"ס ביצע במקום פעילות בעקבות הפרות סדר אשר הצלמים ביקשו כאמור לתעד. בהודעת המשטרה על הפרת הסדר נמסר כי נעצרו שבעה מתפרעים בחשד ליידוי אבנים לעבר כוחות הביטחון בוואדי ג'וז. נמסר כי חלק ממפרי הסדר שיידו אבנים היו רעולי פנים וכי הם גם חסמו ציר באמצעות פח אשפה אותו גררו למקום. "אין נפגעים לכוחותינו", הודגש.
2 צפייה בגלריה
חמ"ל עיריית אשקלון
חמ"ל עיריית אשקלון
השר בן גביר
(צילום: REUTERS/Violeta Santos Moura)
מהמשטרה נמסר בעקבות תיעוד תקיפת הצלם כי "למקום הגיעו מספר עיתונאים של ערוצי תקשורת זרה אשר הפריעו לקיומה התקין של הפעילות ואף סיכנו את הצלחתה, שבמסגרתה הופעלו כוחות מסוערבים, התעמתו עם לוחמי מג"ב אשר הורו להם לעזוב את המקום תוך שימוש בכוח לאור סירובם. שני הלוחמים המעורבים באירוע הושעו על ידי מפקד משמר הגבול והחומר בעניינם הועבר לבחינת המחלקה לחקירות שוטרים".
מפקד משמר הגבול, ניצב בריק יצחק, אמר: "לוחמינו פועלים כל העת לשמירה על הסדר הציבורי ועל ביטחון התושבים, בכלל הגזרות. שיתוף הפעולה של כוחות המסתערבים לצד הכוחות הגלויים מהווה מכפיל כוח ומוכיח את עצמו בשטח, לא נחדול מלפעול ביד קשה, בנחישות ובמקצועיות למילוי משימתנו - הגנה על ביטחון האזרחים. אך עם זאת, לא נתפשר על ערכיותם של לוחמינו ובמקום בו נבין שנפל רבב בפעילותם, נתחקר ונבדוק את האירועים ולא נהסס לקבל החלטות פיקודיות ומשמעתיות".