5 צפייה בגלריה
האמא הודיה מבאר שבע
האמא הודיה מבאר שבע
הודיה. "הטלפון של הבת שלי צלצל, כשעניתי שמעתי קול של בחור"
(צילום: רועי עידן)
התושייה של האם הובילה למעצר החשוד שניסה לשדל את בתה הילדה: ביום שבת לפני כשבועיים בשעה שלוש וחצי לפנות בוקר הבחינה הודיה, בת 38 ואם לארבעה מבאר שבע, כי מישהו התקשר לבתה בת ה-12. היא ענתה לטלפון, התחזתה לבתה והקליטה את השיחה. על הקו היה אלירן צור, תושב העיר בן 29, שנעצר לפני כשנה בחשד להטרדה מינית של קטינות ברחבי הארץ.
במהלך השיחה הזעיקה הודיה את המשטרה, וכשהשוטרים הגיעו לביתה כעבור זמן קצר הם הבינו במי מדובר. "מדובר באדם מתוחכם ומניפוליטיבי", סיפר גורם במשטרה."החשוד מוכר לנו לא מעט שנים בתחום עבירות המחשב והשידול. הוא מודע למה שהוא עושה ולעולם לא ישאל את הקטינה איתה הוא מדבר בת כמה היא".
על פי החשד, צור נהג בדפוסי פעולה קבועים - הוא היה מצטרף לקבוצות אינסטגרם של ילדות מחשבונות פיקטיביים, מייצר איתן שיח ועובר לקבוצות הוואטסאפ שלהן. בעבר אף התקבלו נגדו תלונות במוקד 105 - המוקד הלאומי להגנה על ילדים ונוער ברשת - אך התיק נסגר מחוסר ראיות.
5 צפייה בגלריה
אלירן צור
אלירן צור
מעצרו של החשוד, אלירן צור
5 צפייה בגלריה
שיחת הוואצאפ בין האם למתחזה
שיחת הוואצאפ בין האם למתחזה
שיחת הוואטסאפ בין הודיה לחשוד
"הוא מזהה את הבנות בתמונות הוואטסאפ, ואי אפשר לטעות כשרואים תמונה של ילדה בת 12", תיאר הגורם במשטרה. "אחר כך הוא מבצע שיחה טלפונית, בדרך כלל דרך הוואטסאפ. הוא דואג שאף אחד לא ישמע ומקיים איתן שיחות בעלות אופי מיני בוטה. אי אפשר לטעות במלל, בטון ובכוונה שלו. אם הקטינה לא משתפת פעולה - הוא מחפש אחרות".
האם הודיה, ששוחחה עם צור, שחזרה ל-ynet: "ראינו סרטים אל תוך הלילה ופתאום הטלפון של הבת שלי צלצל. הוא היה על רטט וחשבתי שאולי היא מסתירה ממני משהו. ביקשתי ממנה שתביא לי אותו וכשעניתי שמעתי קול של בחור. הוא אמר 'נבחרת לקבל שיחת טלפון מעניינת. אני לא נותן הזדמנות שנייה אז תהיי קשובה אליי', ובדק אם אני לבד. היה לו נורא חשוב לדבר איתי בלחש".
"כל סוף השבוע הוא התקשר שוב ושוב", היא המשיכה. "התחלתי להקליט אותו כי הבנתי שמדובר במשהו לא תקין. שאלתי איך הוא השיג את מספר הטלפון והוא אמר שדרך קבוצה. היה לי חשוב להבין מול מי אני עומדת אז אמרתי לו שאני קטנה. אין מקום לחשוב שהוא התבלבל. את כל זה הוא עשה כשהוא מסתכל על התמונה של הבת שלי - של ילדה קטנה".
5 צפייה בגלריה
אלירן צור מבאר שבע, חשוד בהטרדה מינית של ילדות דרך הוואטסאפ
אלירן צור מבאר שבע, חשוד בהטרדה מינית של ילדות דרך הוואטסאפ
"אי אפשר לטעות כשרואים תמונה של ילדה בת 12". אלירן צור
(דוברות המשטרה)
5 צפייה בגלריה
מפקח אינאס אבו ואסל ורס"מ חן פאנטה החוקרות בתיק אלירן צור
מפקח אינאס אבו ואסל ורס"מ חן פאנטה החוקרות בתיק אלירן צור
מפקח אינאס אבו ואסל ורס"מ חן פאנטה, החוקרות בתיק אלירן צור
בשיחה שהוקלטה והועברה לידי המשטרה, ביקש צור מהודיה לבצע בעצמה מעשים מיניים. "עברתי תקיפה מינית קשה כשהייתי בת שש", סיפרה הודיה. "הדבר הראשון שעבר לי בראש הוא שאני לא יודעת מה עשו עם מי שתקף אותי, אבל היום המודעות שיש לי היא שונה. ישר התחלתי להקליט, כי אחרי זה את מספרת סיפור וזו מילה שלך נגד שלו. הידיים שלי רעדו, חשבתי רק על זה שאולי יושבת ילדה שהוא פגע בה, אבל אמרתי שאני לא מפסיקה - אני חייבת עוד ראיות".
בתחנת משטרת באר שבע הקימו צוות חקירה מיוחד לטיפול בנושא, וזמן קצר לאחר שהוגשה התלונה צור נעצר. מפקד התחנה, ניצב משנה טירן יהוד, אמר כי "האם הפגינה תושייה גדולה. אני רוצה לבקש מהורים וגם מילדים, תהיו ערניים לקבוצות הוואטסאפ שלכם ותבדקו מי המשתתפים בה. תהיו ערניים לשיחות טלפון בשעות הלילה ושיחות לא מזוהות".
מהחקירה עולה כי החשוד פנה לעשרות קורבנות, אך הוא הכחיש את המיוחס לו. היום הוא יובא לדיון בהארכת מעצרו בבית משפט השלום בבאר שבע. "אנחנו מנסים להתחקות אחר כולם ומבקשים - לכו להתלונן", אמרו במשטרה. "חלק מההורים חוששים לחשוף את הילדים לנושא כי יש צורך בחקירת ילדים, אבל היא מתבצעת לרוב במרכזי הגנה עם חוקרים וחוקרות מיומנים ורגישים".