הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן הושבת בשל בעיית איתות, ולאחר מספר שעות שב לפעילות. התנועה הופסקה כבר בשעות הבוקר המוקדמות, אך הנוסעים טוענים כי לא קיבלו על כך שום התרעה. מחברת תב"ל, מפעילת הקו האדום של הרכבת הקלה, נמסר: "תנועת הרכבות שבה לפעילות מלאה. ייתכנו עיכובים בקווי R1 ו-R3".
1 צפייה בגלריה
הרכבת הקלה בתל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב
הרכבת הקלה בתל אביב. ארכיון
(צילום: JACK GUEZ / AFP)
רק השבוע הוחלט במשרד התחבורה לצמצם את תדירות קו 1 של חברת דן אשר נוסע בסמוך לתוואי המסילה ולבסוף לבטלו בשל הפעלתה. הצמצום של תדירות הקו אמורה להתחיל כבר מחר. הבוקר, בשל התקלה, הוחלט בדן שבנוסף להפעלה המלאה של הקו, החברה תתגבר אותו בשעות הבוקר בשמונה אוטובוסים נוספים. התגבור יימשך בהתאם לביקוש.
טל, שרצה לנסוע מתחנת אלנבי לתחנת יהודית סיפר ל-ynet: "כל הקו עצר ולא פועל כבר חצי שעה, הרכבת פשוט לא זזה. בהתחלה אמרו 'מספר דקות' אחרי זה 'עוד עשר דקות ועוד עשר' ועכשיו אין צפי לחזרת הפעילות".
הוא מספר על התסכול להתחיל כך את היום: "עכשיו אני אלך עד לתחנה המרכזית לתפוס אוטובוס. זה מתסכל מאוד, אני מאחר וככה התחיל היום שלי".
אלישע קמחי, שפנה למערכת ynet דרך המייל האדום, היה אמור להגיע לפגישות בתל אביב מביתו בפתח תקווה - וכעת מנסה למצוא תחבורה חלופית. "אני נוסע כל יום מפתח תקווה לשאול המלך, אני כבר איחרתי היום לפגישות וזה באסה חיכיתי 45 דקות ולא הייתה שום התרעה או הודעה. עומדים מאות אנשים בתחנה ואין הודעה. מה עם מעט יחס ללקוחות שלכם? כרגיל פרטאץ' ישראלי".
מערכת האיתות שבה התגלתה התקלה הבוקר הינה מערכת שמותקנת בקרונות, על המסילה ובחדרי הבקרה והתשתית. היא כוללת רכיבי בקרה ושליטה על הרכבות שדואגים לתיאום עם מערכות הרמזורים והמעבר לנהיגה האוטומטית במנהרות. למעשה, היא מפעילה את כל מערכות הרכבת.
בנוסף, כמו ברכבת הכבדה, מערכת האיתות מזהה את המרחק בין רכבת לרכבת ומונעת מאחת להיכנס למקטע - אם אחרת כבר נמצאת בו כדי למנוע תאונה. כעת מנסים בחברת תב"ל, שמפעילה את הקו האדום, לבדוק מה הגורם שגרם למערכת להפסיק לעבוד.
פורסם לראשונה: 08:58, 18.01.24