טען שהגיע לבדוק דבר מה בביתן, ובזז מהן דברי ערך: המשטרה עצרה לפני יומיים את אלי מלכה (45) מבית שמש, בחשד שגנב באופן סדרתי תכשיטים ורכוש יקר מבתי קשישות בעיר. על פי החשד, נהג מלכה להיכנס לביתן של הקשישות באמתלות שונות – אך בעיקר הציג את עצמו כבעל מקצוע שהגיע כדי לתקן תקלות, או כעובד עירייה שצריך לבדוק דבר מה בתוך הבית.
רב-פקד אביעד בלמס, קצין אגף החקירות והמודיעין של משטרת בית שמש, אמר ל-ynet כי "החשוד נעצר על ידי שוטרי התחנה לפני ימים אחדים והועבר לחקירה". הוא הוסיף כי "משטרת ישראל קוראת לציבור לדווח במקרה של זיהוי אירועים דומים שביצע החשוד, ומבהירה כי היא תמשיך לפעול בכל הכלים והאמצעים שברשותה נגד עברייני הרכוש – ובפרט נגד אלו המרמים ומנצלים קשישים וחסרי ישע".
1 צפייה בגלריה
אלי מלכה
אלי מלכה
נכנס לבתי קשישות וגנב מהן תכשיטים ודברי ערך. מלכה
עורך דינו של מלכה, זכריה שינקולובסקי, טען בדיון בבית המשפט כי "מדובר באדם שלפני שנה החליט לקחת את גורלו בידיו והצטרף לקהילה טיפולית ביישוב קדימה. אין מחלוקת על כך שבין אם מלכה אחראי למעשים ובין אם לאו, רובם בוצעו לפני הצטרפותו לקהילה". הוא הוסיף כי "אני חושב שאירוע בודד לכאורה, שבוצע בזמן שמלכה היה בחופשה בחודש שעבר, לא צריך להכשיל הליך טיפולי שבו הוא נמצא כבר שמונה חודשים".
בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול את מעצרו בחמישה ימים, לאחר שהשופט ציון סהראי קבע כי קיים חשד סביר שביצע את העבירות.