רודי סקריסבסקי בן ה-57, נשוי ואב לשלושה ממושב אוהד שבחבל אשכול, נרצח בבוקר מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר כשיצא לאסוף את בתו גילי שגרה בבאר שבע. סקריסבסקי נקלע למארב של מחבלים, ובתיעוד חדש ממצלמת רכבו, שצולם בסביבות השעה 7:15 באותו בוקר, ניתן לראות שני מחבלי חמאס יורים לעברו מצד הכביש - כשברקע נשמעת ברדיו ההתייחסות הראשונה של דובר צה"ל למתקפת הפתע. התיעוד קשה לצפייה - ומתפרסם באישור המשפחה.

4 צפייה בגלריה
רודי סקריסבסקי
רודי סקריסבסקי
"הוא ציוני ופטריוט שעלה לארץ כחייל בודד". רודי סקריסבסקי לצד אשתו וילדיו
4 צפייה בגלריה
רודי סקריסבסקי
רודי סקריסבסקי
יהונתן, בנו של רודי, מצא את אביו ירוי ברכבו. הפוסט שפרסם ברשת החברתית
יהונתן סקריסבסקי, בנו של רודי, שמשרת כסגן מפקד פלוגה במילואים בחטיבת גבעתי, הקפיץ את עצמו בבוקר המתקפה ונסע לאזור הלחימה. הוא עבר סמוך לרעים, שם נלחם במחבלים וטיפל בפצועים, אך לאחר מכן גילה שאביו נרצח. דניאל, בתו הנוספת של רודי, סיפרה כי אחיה יצא לחפש את אביהם לאחר שאיתרו את רכבו בצומת מבטחים באמצעות האיתורן. "הוא מצא את הרכב, חזר הביתה, הסתכל עליי ואמר לי 'אבא לא יחזור'. הוא מצא אותו ירוי", סיפרה דניאל. יהונתן שיתף את תמונת הרכב של אביו ברשת החברתית, וכתב לצידה: "איך שהתחיל הבלאגן עלינו על מדים והגענו הכי מהר שאפשר, לכל כך הרבה הספקנו להגיע, בשבילך זה לא היה מהר מספיק. סליחה, אבא".
דניאל, שמתגוררת במושב שדה ניצן, הוסיפה כי בבוקר המתקפה הבינה שמשהו חריג קורה. "בדרך כלל אני לא מפחדת מהמצב הביטחוני. קמתי בבוקר מהשריקות של הטילים והאזעקות. שלחתי הודעה בקבוצה של המשפחה: 'מה קורה פה?', ואחרי 10 דקות הבנתי את המצב והתחבאתי מתחת למיטה, כי אין לי ממ"ד", אמרה. "אמא שלי צלצלה אליי, שמעה שאני ממש בסטרס ואמרה לאבא שלי שיבוא לאסוף אותי.
4 צפייה בגלריה
הרצח של רודי סקריסבסקי ב-7 באוקטובר
הרצח של רודי סקריסבסקי ב-7 באוקטובר
שני מחבלי חמאס ארבו לו בצד הכביש - ורצחו אותו
4 צפייה בגלריה
רודי סקריסבסקי
רודי סקריסבסקי
"אנשים העריצו אותו, הוא היה אדם שכולו נתינה ואהבה". רודי סקריסבסקי וילדיו
"אחר כך הוא החליט לנסוע להביא את אחותי שצלצלה אליו. היא אמרה שהיא פוחדת", סיפרה דניאל. "הוא השאיר אותי במושב, ולא רצה שאבוא איתו לבאר שבע למרות שהתעקשתי". דניאל הוסיפה כי כמה דקות אחרי שהוא יצא אמה אמרה שהיא שמעה יריות. "צלצלתי אליו והוא לא ענה, התהפכה לי הבטן", הוסיפה. "צלצלתי לאחי יהונתן, עוד לפני שידענו שיש מחבלים בכל האזור, וצלצלתי לרבש"ץ של המושב. במשך תשע שעות זה נמשך הסתתרנו בבית ואף אחד לא הבין מה קורה.
"צלצלתי למשטרה ולא ענו לי, ואז נפל לי האסימון שקורה משהו גדול", אמרה דניאל. "חייגתי לבתי חולים בתקווה שהוא פצוע, וגם לצח"י של המושב אבל לאף אחד לא היו תשובות. באותו זמן בערך אחי הגיע לאזור רעים והבין מה קורה שם, הוא חייג אליי ואמר לי: 'דניאל, תחביאי את אמא ותעשי הכול כדי להגן עליה'".
דניאל סיפרה על רודי אביה כי תמיד רצה רק בטובתם: "הוא היה יוצא מהבית גם עוד עשרות פעמים בשביל להביא אותנו. הוא היא ארגנטינאי ציוני ופטריוט שעלה כחייל בודד לישראל. הוא היה אחד האנשים הטובים בעולם. העריצו אותו, הוא היה אדם שכולו נתינה ואהבה", אמרה.