הזינוק במספרי הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד נותן את אותותיו בעיר באקה אל-גרבייה בצפון השרון. האחרון ששילם את המחיר בגל החיסולים המתמשך הוא סעיד קעדאן (60), שנורה אתמול (ראשון) למוות ברכב. בעיר, שבה מתגוררים כ-32 אלף בני אדם, חוששים: "הסכסוך הזה לא יסתיים בקלות, כולנו יודעים שיהיו עוד רציחות".
1 צפייה בגלריה
סמיח אבו מוך, סעיד קעדאן, רסמי אבו מוך, חאלד אבו ג'ודה
סמיח אבו מוך, סעיד קעדאן, רסמי אבו מוך, חאלד אבו ג'ודה
ארבעת המחוסלים בבאקה אל-גרבייה. מימין: סמיח אבו מוך, סעיד קעדאן, רסמי אבו מוך וחאלד אבו ג'ודה
מלחמת העבריינים בבאקה גבתה בעבר 15 קורבנות בתקופה של שנתיים וחצי, ולאחר רגיעה מסוימת היא התחדשה בתחילת השנה הנוכחית עם חיסולו של סמיח אבו מוך (60) שנורה למוות ברכבו בעת שהיה בדרכו למסגד בעיר. רעולי פנים חסמו את דרכו של אבו מוך ברכבם, ואחד מהם ירה בו מטווח אפס.
בתחילת החודש שעבר רצחו אלמונים בכביש 9 סמוך לעיר את חאלד אבו ג'ודה (50), שמוכר במשטרה כראש ארגון פשע. אבו ג'ודה, שנעצר כמה פעמים בחשד לעבירות פליליות מגוונות ושוחרר מחוסר ראיות, נורה מטווח קרוב על-ידי שניים או שלושה גברים שחסמו את רכבו. במשטרה מעריכים כי אבו ג'ודה חוסל כנקמה על רצח סמיח אבו מוך.
בשבת נרצח בכביש 9 רסמי אבו מוך (49), ולפי החשד הוא נורה למוות כנקמה על רצח אבו ג'ודה. גם במקרה הזה, הקורבן נחסם בזמן נסיעה על-ידי רעולי פנים שחסמו את דרכו ופתחו לעברו באש מטווח קצר. במשטרה חושדים כי רסמי אבו מוך היה נתון למעקב לפני שחוסל.

הרצח של סעיד קעדאן אתמול סיים את שרשרת החיסולים הנוכחית, והוא אירע לפי החשד כנקמה על חיסולו של רסמי אבו מוך. קעדאן יצא ממקום עבודתו והיה בדרך לביתו. הוא נסע שתי דקות, וכשהגיע סמוך לתחנת הכיבוי של העיר - המתינו לו רעולי פנים שירו לעברו עשרות כדורים עד שנפל לרצפה. הקורבן שימש בעבר כחבר מועצת העיר, אשתו היא מורה ופעילה פוליטית במפלגת תע"ל של ח"כ אחמד טיבי.
תושב באקה אמר לנוכח גל החיסולים: "המצב מאוד מסוכן ומחייב התערבות של אנשים מכובדים מהעיר ומחוץ ליישוב. בגלל מה שקורה בעיר אני לא יוצא מהבית".
תושב העיר שמשתייך למשפחת אבו מוך אמר: "אני בקושי יוצא לעבודה, ואם כבר יוצא אז תוך הרגשה של פחד. הסכסוך הזה עלול לפגוע גם באנשים שלא קשורים בכלל. הכול בגלל נקמת דם, ולא משנה את מי ירצחו. אנחנו בבעיה רצינית וחמורה, אין לנו חיים ואנחנו לא יכולים לנשום בגלל מה שקורה".