1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
פרקליטות מחוז צפון הגישה שלשום (שלישי) לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום חמור נגד מרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב, תושב הצפון, בגין החזקת חומרים פדופיליים. הוא מואשם בהחזקה של יותר מ-60 תמונות של קטינות המבצעות אקטים מיניים עם בגירים. התמונות נמצאו במחשב האישי של הפרופ' הבכיר בעקבות תלונות שהתקבלו אודותיו בחודש מאי בשנה שעברה.
החקירה החלה בעקבות פנייה למשטרת ישראל מטעם ארגון NCMEC העולמי, הפועל להגנה על ילדים מנוצלים. הארגון דיווח על גבר ישראלי שניהל שיחה בעלת אופי מיני עם נערה בת 14 המתגוררת בקנדה. על פי התלונה הוא עודד אותה והנחה אותה בשיחת וידאו-צ'ט לחשוף את איבריה בפני המצלמה.
הדיווח הגיע ליחידה לפשיעה מקוונת במשטרת המחוז הצפוני וזו פתחה בחקירה. כמה שבועות לאחר מכן עצרה המשטרה את החשוד, ראש חוג בכיר באוניברסיטת תל אביב.
אימה של הנערה מקנדה לא הגישה נגדו תלונה ולא נמצאו במחשב ובטלפון של הפרופ' ראיות לקשרים שניהל לכאורה עם אותה נערה. עם זאת, כן מצאו חוקרי המשטרה את החומרים המפלילים שהחזיק ובגינם הוגש נגדו כתב האישום המייחס לו החזקת חומרי תועבה.
בכתב האישום נכתב כי בבעלותו של הנאשם שני מחשבים ניידים, אותם החזיק בביתו. בחודש יוני 2022, "חיפש הנאשם במרשתת תכנים המכילים פרסום תועבה ובו דמות של קטין, וכן הוריד לאחד ממחשביו ארבע תמונות המכילות פרסום תועבה ובו דמות קטינה". עוד נכתב כי הנאשם הוריד למחשבו 68 תמונות של קטינים בעירום.
"הקבצים שבהם החזיק וצפה הנאשם מכילים, בין היתר, תמונות בהן נראות קטינות מקיימות יחסי מין עם בגירים, תמונות שבהן נראות קטינות בעירום חלקי או מלא, ועוד", נכתב באישום. "במעשיו, החזיק וצרך הנאשם פרסומי תועבה ובהם דמותם של קטינים, שלא באקראי או בתום לב".