לפני 49 יום היא נחטפה על גבי קלנועית מהקיבוץ שהייתה אחת ממקימיו אל תוך רצועת עזה. אתמול (שישי), שבעה שבועות אחר כך, יפה אדר שוב בשטח ישראל.
2 צפייה בגלריה
 יפה אדר
 יפה אדר
יפה אדר. ממקימי נחל עוז
2 צפייה בגלריה
יפה אדר
יפה אדר
זקופת קומה בקלנועית, ב-7 באוקטובר
אדר, בת 85, הייתה אחת משלוש החטופות הראשונות ששמן פורסם. התיעוד שלה - יושבת בזקיפות קומה על הקלנועית - הפך לאחת התמונות המזוהות ביותר עם מתקפת חמאס ב-7 באוקטובר. אתמול היא חזרה לארץ, ביחד עם עוד 12 מהחטופים, אבל נכדה הבכור תמיר, אב לשניים בן 38, עדיין בשבי חמאס.
היא הועברה לבית החולים וולפסון, ובתיק שהוכן לה המתין לנכדה מכשיר שמיעה במיוחד עבורה. כלתה יעל סיפרה ל"כאן" על הרגעים הדרמטיים אתמול: "היה מתח מטורף. התכנסנו כדי לראות אם באמת זה קורה, וכשראיתי בטלוויזיה וזיהיתי ולא היה ספק וראיתי שהיא על הרגליים - זו הייתה התרגשות עצומה. זה היה כאילו כבשנו את ירושלים מחדש".


אדר, ממקימי נחל עוז, היא אם לשלושה ילדים, סבתא לשמונה נכדים וסבתא רבתא לשבעה נינים. כלתה יעל סיפרה כי עדיין לא שוחחה איתה: "אני רוצה לתת ליפה את הזמן שלה. צריך לראות מה יהיה הקצב שלה, כמה היא תוכל להכיל. אנחנו צריכים לזכור שמהיום שהיא נחטפה המון היא לא יודעת. היא לא יודעת על השכנים שנחטפו, על השכנים שנרצחו. על הנכד החטוף, היא לא יודעת שאין בית לחזור אליו".
"אני מרגישה שעם ישראל איתנו, ואני צריכה ומבקשת שעם ישראל יישאר איתנו, כי היום אנחנו מתרגשים עם החוזרים, אבל אני רוצה שלא נשכח את כל מי שעדיין לא חזר, ולא נשקוט עד שאחרון החטופים יחזור הביתה", אמרה יעל, שבנה תמיר עדיין בשבי. "את ההתרגשות של הערב הזה ואת ההתרגשות שאני חשתי כשסבתא יפה הגיעה, וכשעדינה הגיעה וכשעוד אנשים שאני מכירה הגיעו, אני רוצה שכולנו נרגיש עם כל החטופים שיחזרו הביתה. זו החובה המוסרית שלנו".
פורסם לראשונה: 23:40, 24.11.23