התחושה בקרב הציבור בישראל היא שהמלחמה בעזה כמעט הסתיימה, אבל לדברי סא"ל עוז משולם, מג"ד 931 של חטיבת הנח"ל, המצב בשטח שונה לגמרי: "הגדוד הורג מחבלים כמעט כל יום. אם זו לא מלחמה - אני לא יודע מה זו מלחמה".

בימים אלה נמצא צה"ל בסופו של המבצע ההתקפי שהחל ביום חמישי האחרון בלב רצועת עזה בפאתי נוסייראת. סא"ל משולם מסביר כי "ההתקפה המרכזית החלה ביום רביעי בלילה. נכנסנו בתנועה רגלית דרך מסדרון נצרים להתקפה משמעותית. הפשיטה היא ממוקדת מודיעין שנאסף ועיקרו הימצאות של מנהרות מחבלים ותשתיות של החמאס".
"בתוך חדרי הלימוד של בית הספר מצאנו נשקי עץ צעצוע יחד עם מדים של חמאס וחוברות שמלמדות איך לפגוע בחיילי צה"ל. אני אבא לשני ילדים ואני אמשיך להזדעזע כל פעם שאגיע לבית ספר בתוך עזה כי אנחנו מלמדים על החיים והם מלמדים על מוות"
באופן מעשי, החזקת מסדרון נצרים עם כוח קבוע מאפשר לצה"ל לצאת דרכו לפשיטות ממוקדות תלויות במודיעין שנאסף ואז לפגוע באופן נקודתי חד ואגרסיבי בחמאס ובתשתיות שלו. "במהלך הפשיטה מצאנו פירי מנהרות שהתעסקנו איתם הרבה. באחת הפשיטות מצאנו סימולטור של חמאס - מתקן אימון שהוקם סמוך לבית ספר לחינוך מיוחד. זה בעצם מתקן לחימה שיש בו שלל מתקני אימון שבהם הם עשו תרגולות עם כל מיני תרחישים שונים. אתה אומר לעצמך אוקיי, הגיוני שיהיה אמל"ח במתקן אימונים, אבל כמו שאמרתי לידו היה בית ספר לחינוך מיוחד ובתוך בית הספר חיכה לנו מארב חבלה עם המון מטענים. זה מדגיש את הניצול הציני של חמאס את המרחב האזרחי. המטענים היו מוכנים להפעלה, זיהינו אותם בזמן והצלחנו להתמודד איתם. אני זוכר שבתוך חדרי הלימוד של בית הספר מצאנו נשקי עץ צעצוע יחד עם מדים של חמאס וחוברות שמלמדות איך לפגוע בחיילי צה"ל. אני אבא לשני ילדים ואני אמשיך להזדעזע כל פעם שאגיע לבית ספר בתוך עזה כי אנחנו מלמדים על החיים והם מלמדים על מוות".
1 צפייה בגלריה
מג"ד נח"ל 931 סא"ל עוז משולם
מג"ד נח"ל 931 סא"ל עוז משולם
סא"ל עוז משולם. הפשיטה ממוקדת מודיעין
(צילום: דובר צה"ל )
הפשיטה כללה גם קרבות עם מחבלים במרחקים קצרים: "המרחב עצמו הוא מרחב שבו יש הרבה מחבלים. אבל האמת שהופתעתי כי הם ממש ברחו על נפשם כשהגענו. חשבתי שכמות המחבלים שנפגוש ויילחמו תהיה הרבה יותר גדולה. עם המחבלים שנשארו נלחמנו בטווחים קרובים בעיקר במסדרון עצמו במרחקים של 40-30 מטר במרחב. בהמשך זה קרה בטווחים רחוקים יותר שפגעו בהם בזיק ואמצעים שונים של חיל האוויר".
סא"ל משולם גם מספר על רגע אחד שהחזיר אותו ל-7 באוקטובר: "באחד הבתים מצאנו ציוד שבזזו אותו מאחד היישובים שלנו והייתה שם מפה של סוכה. זה גרם לי לתחושה מאוד חמוצה שהצליחו לפגוע בכבוד הלאומי שלנו וכל יום שאנחנו בעזה זה מאוד ממקד אותנו ואנחנו מבינים מה אנחנו עושים שם".
צה"ל יצא לפעולה סמוך לנוסייראת בזמן שבעורף השיח על כך שבעזה כבר אין מלחמה הלך וגבר. הקולות התגברו אחרי הדילול בסד"כ שצה"ל עשה במהלך החודשים האחרונים ברצועה. סא"ל משולם שולל את התחושה הזאת לגמרי: "אני מג"ד מתמרן והמילים לחימה ועימות זה מחוץ ללקסיקון. אני במלחמה מה-7.10 ובתמרון מה-30.10 וזה שלא כל חטיבות המילואים לצידי זה לא אומר שהיכולות שיש לי נפגעו. להיפך, בצח"ק (צוות הקרב) שלנו יש את כל המרכיבים שצריך למשימות. בתוך הקרב אתה לא מרגיש קמצוץ של שוני".