כמעט חודשיים חלפו מאז עוכב לחקירה אסף פלג, מורה לספורט טיפולי בבית ספר בבאר יעקב, בעקבות חמש תלונות שהוגשו נגדו בגין מעשים מגונים בתלמידות - וטרם הוגש כתב אישום, בפרשה שעיקריה נחשפו ב-ynet. הורים בבית הספר מספרים על תחושות של פחד מאחר והחשוד, ששוחרר ממעצר בית, עודנו מסתובב ברחובות העיר. במקביל, ל-ynet נודע כי משרד החינוך מתקשה לסיים את העסקתו של פלג בשל טענות משפטיות שמעכבות את ההליך.
"הילדה שלי סובלת מחרדות. אני מודאגת מאוד מכך שהיא תפגוש באדם שפגע בה", סיפרה אחת האימהות בשיחה עם ynet. "כבר קרה שהיא ברחה מגינות או מקומות ציבוריים בבכי כי חשבה שראתה מישהו מסתכל או עוקב אחריה. קשה להמשיך ולנהל חיים רגילים כשהיא חוששת שהיא שעלולה להיפגע שוב בכל רגע".
1 צפייה בגלריה
אסף פלג
אסף פלג
המורה החשוד אסף פלג. "פרשה רגישה ולא קלה"
אם אחרת שיתפה: "בתי במצב שקשה לה לדבר על הסיטואציה כי זה מחזיר אותה לאותה נקודה של חוסר אונים ומצוקה. קשה לדמיין עד כמה מפגש אקראי, במכולת או בדרך הביתה מבית הספר יגרום להחמרה במצבה ולחוסר אמון שתצליח להיות מוגנת שוב".
בינתיים המורה עודנו מועסק במשרד החינוך. "אנחנו פועלים לסיים את העסקתו", אמרו גורמים הבקיאים בנושא. "הוא הוזמן לשיחה מקדימה והציג טענות שמונעות את האפשרות לסיים את ההעסקה. במידה ו'התכסיסים המשפטיים' יעבדו הוא יחזור ללמד ומי שישלם את המחיר הכבד הן התלמידות".
בינתיים, מנהלת בית הספר שספגה האשמות קשות על התנהלותה בפרשה מצדם של ההורים וראש העיר החליטה לסיים את תפקידה, זאת מספר ימים אחרי פרסום עדויותיהם של הורים ב-ynet אודות הפרשה.
"היה כאן מחדל שמנסים לטאטא אותו ואני לא אתן לזה יד", טען ראש העיר ניסים גוזלן. "גם לאחר שבית הספר נחשף לאירוע הוא פשוט לא טיפל בזה. המורים לא קיבלו שום תמיכה ושום עזרה. יש כאן כישלון גדול של ביה"ס ויש כאן כישלון של המערכת שקרסה".
גורם המעורה בחקירה ציין כי "מדובר בפרשה רגישה ולא קלה. החקירה נוהלה בראשיתה בליווי פרקליטות מחוז מרכז פלילי. יש ממצאים שמחזקים את החשד". לדבריו, מאז בקשתה של המשטרה להאריך את מעצרו של פלג, שלא נענתה, בוצעו פעולות חקירה רבות. "הבקשה להארכת מעצר הייתה ראשונית לגמרי. הפעולות שביצענו הולידו נוספות. היחידה החוקרת סיימה את החקירה והעבירה את התיק לבחינת הפרקליטות".
הוריהן של התלמידות שהתלוננו על עבירות מין חוששים מהרגע בו תפוג גם מגבלת ההרחקה של המורה. "הרגע שהוא כבר לא יהיה בגדר מורחק מהבנות, זה פשוט מגביר את הלחץ", סיפרה אמא נוספת לתלמידה בבית הספר. "בתי החלה טיפול פסיכולוגי ואני מאוד מקווה שהיא לא תיתקל בו לעולם ע"מ שבאמת תוכל לחזור לעצמה, לילדה שלי, הרגועה והשלווה".
מהפרקליטות נמסר בתגובה: "התיק הועבר לבחינת הפרקליטות וטרם התקבלה החלטה".
סנגוריו של החשוד מסרו: "מדובר בכתבה ממוחזרת שכבר פורסמה בעבר ללא פרטים מזהים, מכיוון שהתיק מתנהל בדלתיים סגורות. ההחלטה לפרסם את הכתבה שוב, בלי שום שינוי עובדתי, מעלה תהיות ותיבחן בבית המשפט. יובהר, התיק מנוהל בדלתיים סגורות ועקב כך לא ניתן לפרסם שום פרט מזהה שעלול לחשוף את זהותו של מרשנו וזהות המעורבים בפרשה, לרבות הקטינים המתלוננים ו/או חלקם.
לגופו של עניין, מרשנו מורה מוסמך ל-"ספורט טיפולי"; הליך טיפולי המיועד לילדים הסובלים מלקויות פיזיות ורגשיות וכולל אלמנטים פיזיים שנועדו לשמירה על בטיחות, "הובלת תנועה", הנעה למוטיבציה, עידוד, חיזוק רגשי ועוד.
השיעורים כולם מצולמים בווידאו ולשמחת מרשנו ולבקשתו, מצויים בידי המשטרה. עוד בדיון הראשון בבית המשפט מרשנו שוחרר ממעצר בשל חולשת הראיות. לו הייתה אמת מאחורי הטענות, מרשנו לא היה משוחרר ממעצר ובוודאי לא מסתובב חופשי ככל האדם כאשר השיעורים כולם מצולמים ומתועדים".
מנהלת בית הספר סירבה להגיב לדברים.