5 צפייה בגלריה
רסמיה ברבור ובעלה
רסמיה ברבור ובעלה
רסמיה ברבור וזירת הרצח
(צילום: נחום סגל)
רסמיה ברבור (28) היא האישה שלפי החשד נרצחה הלילה (בין חמישי לשישי) על ידי בעלה בנוף הגליל. הבעל התקשר למשטרה סמוך לשעה 01:30 והודיע שהרג את אשתו, שהייתה בחודש החמישי להריונה. שוטרים שהגיעו לזירה עצרו את החשוד.
בית משפט השלום בנצרת האריך את מעצרו של הבעל, מחמוד רסלאן, עד 30 בינואר. הוא נשלח להסתכלות פסיכיאטרית. בכך עלה לשישה מספר הנרצחים בחברה הערבית מתחילת השנה. בתקופה המקבילה אשתקד עמד מספרם על 11.
חקירה ראשונית העלתה כי הבעל שעובד כטכנאי בחברה הגדולה דקר את אשתו למוות. בנם הפעוט, בן 3, ככל הנראה ישן בחדרו. שכנים ששמעו צעקות מהדירה הזעיקו את כוחות ההצלה. צוות של מגן דוד אדום קבע מוות בזירה.
5 צפייה בגלריה
רסמיה ברבור ובעלה
רסמיה ברבור ובעלה
החשוד מחמוד רסלאן והנרצחת רסמיה ברבור
5 צפייה בגלריה
מחמוד רסלאן בהארכת המעצר
מחמוד רסלאן בהארכת המעצר
מחמוד רסלאן בהארכת המעצר
(צילום: גיל נחושתן )
עו"ד יוסף חאזם, פרקליטו של החשוד מטעם הסנגוריה הציבורית, אמר: "מדובר באירוע קשה. לאור מצבו הנפשי, בית המשפט החליט לשלוח את החשוד לבדיקה פסיכיאטרית. אנו נמתין לקבלת חוות הדעת".
בני הזוג לא מוכרים לשירותי הרווחה בנוף הגליל. הם עברו באחרונה מנצרת לעיר הסמוכה.
צליל ביטון, פרמדיקית מד"א שהגיעה למקום, סיפרה: "שוטרים הובילו אותנו לזירת האירוע. ראינו אישה מחוסרת הכרה, ללא נשימה וללא דופק, עם פציעות חודרות. היא הייתה ללא סימני חיים ולצערנו נאלצנו לקבוע את מותה במקום".

5 צפייה בגלריה
זירת הרצח בנוף הגליל
זירת הרצח בנוף הגליל
זירת הרצח בנוף הגליל
(צילום: נחום סגל)
5 צפייה בגלריה
זירת הרצח
זירת הרצח
(צילום: אסף מגל)
ח"כ נעמה לזימי (העבודה), חברת הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת, אמרה בתגובה לרצח: "בבוקר הקשה הזה אנחנו רואות את ההשלכות של גרירת הרגליים משך שנים במאבק נגד אלימות כלפי נשים. מי ששילמה את המחיר הפעם זו רסמיה ברבור. בנה בן 3 יגדל ללא אימא ועם אבא רוצח.
"למדינת ישראל אין את הלגיטימציה להפקיר את הנשים שלה, מחובתנו לדאוג לצרכים האנושיים של ביטחון והגנה לאזרחים. כואב לי שהסטטיסטיקות המחרידות של רצח נשים מתגלגלות גם לפתח 2022 בגלל היעדר מענים נרחבים וטיפול עמוק והוליסטי למיגור התופעה. גם בשנה הקרובה אני מבטיחה להיאבק עבור תקציבים וחקיקה למיגור מוחלט של האלימות ורצח כלפי נשים בחברה".
ח"כ עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה, אמרה: "עוד רצח מזעזע של אישה צעירה. המאבק נגד אלימות כלפי נשים מצריך השקעות ציבוריות גדולות לפיקוח וטיפול טוב יותר במקרים ידועים לרווחה. אך לא פחות חשוב - נדרשת עבודה חינוכית וחברתית שתמנע גם את המקרים ש'הגיעו משום מקום'. אין רצח שלא היה אפשר למנוע".
כאמור, מניין הנרצחים מתחילת השנה בחברה הערבית עלה לשישה. שלושה מהם נורו למוות, שניים נרצחו בדקירות ואחד הועלה באש ברכבו.
במקרה שאישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה או התקשרו בעצמכם לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, ערבית, רוסית ואמהרית.