חבר הכנסת אלמוג כהן (עוצמה יהודית) טוען כי החלטת מרכזי ביג להשבית את הסניפים שלהם מחר (שלישי) ב"יום ההתנגדות" הצפוי "אינה חוקית" - וקרא לחברי כנסת מהקואליציה להשתמש בחסינות שלהם ולחסום בגופם את סגירת שערי מרכזי הקניות. "מדובר בחבורה של חזירים. לא יכול להיות שהם כופים דבר כזה על הציבור כי למנכ"ל השמאלן זה לא מסתדר באג'נדה הפוליטית", אמר בריאיון ל-ynet Live.

לדבריו, "לא יכול להיות שהם ישאבו את תושבי הנגב, כמו פרה חולבת, בצורה חזירית ירוויחו מיליארדי שקלים וכשמשהו לא מסתדר להם הם יכפו את דעתם על התושבים. זה למעשה צעד מאוד לא דמוקרטי, זה אפילו על גבול הדיקטטורי הייתי אומר. אני לא מתכוון לאפשר את הדבר הזה", התעקש.
הוא הסביר מדוע הצעד לתפיסתו אינו חוקי - ואמר כי זה "יכול לקרות רק בצפון קוריאה, לא בבית ספרנו": "יש פה דריסה גסה של זכויות אדם, של חופש העיסוק, של חופש התנועה. אני לא מתכוון לאפשר לאף אחד לסגור את השערים של ביג באר שבע מחר בבוקר. זה לא יקרה. אני אחסום אותם בגופי, אני אמנע מהם לסגור את השער הזה".
2 צפייה בגלריה
"אני אמנע מהם לסגור את השער הזה". אלמוג כהן מאיים לחסום בגופו את השבתת מרכזי ביג
"אני אמנע מהם לסגור את השער הזה". אלמוג כהן מאיים לחסום בגופו את השבתת מרכזי ביג
"אני אמנע מהם לסגור את השער הזה". אלמוג כהן מאיים לחסום בגופו את השבתת מרכזי ביג
(צילום: הרצל יוסף, ענת גרוס)

- אתה כחבר כנסת תגיע מחר לשער ביג באר שבע? יש 24 מרכזים, צריך להתפצל ל-24. "אני אהיה בביג באר שבע. דיברתי על ביג באר שבע. אני מקווה שעוד ח"כים יעשו כמוני גם בשאר הערים, אגב. לא אאפשר להם לסגור את השער. אני אשתמש בחסינותי בכדי למנוע מהם לפגוע בתושבים שלי. למה שמישהו יפגע בהם? אגב, מי שנכנס למרכז ביג, אף אחד לא שואל אותו אם הוא ימני או שמאלני, או מה הוא הצביע בעבר. אין איזה שאלון בכניסה".
כהן ציין כי "אנשים באים לקבל שירות. לא יכול להיות שהמרכז הרווחי ביותר במדינת ישראל, שהחברה החזירית הזאת, שזה לא מסתדר להם עם האג'נדה הפוליטית, אז היא תכפה על תושבי הנגב".
אתמול הודיעה רשת מרכזי הקניות באופן רשמי כי תצטרף ליום ההשבתה מחר, אם החוק לביטול עילת הסבירות יאושר בקריאה ראשונה היום במליאת הכנסת. "חקיקה כזו תהווה פגיעה אנושה בוודאות העסקית והכלכלית של ישראל, ותסכן באופן ישיר ומיידי את קיומנו כחברה מובילה בישראל. על מנת למחות באופן חריג ולמנוע את העברת החקיקה המושחתת הזו, אנו נשתתף ביום ההשבתה שמתוכנן ביום שלישי. מרכזי ביג מקרית שמונה ועד אילת יושבתו וייסגרו", נמסר.
2 צפייה בגלריה
רמי לוי
רמי לוי
לא ישתתף בשביתה. רמי לוי
(צילום: אבי מועלם)
רמי לוי, לעומת זאת, הודיע במהלך היום כי לא ישתתף בשביתה: "רמי לוי שיווק השקמה פתוח גם במתחמי ביג. רשת רמי לוי לא מערבת דעות פוליטיות עם עסקים. אנחנו משרתים ללא הבדל דת, כגזע, מין ודעות. הרשת הינה חברה ציבורית המחוייבת לפעול בצורה אמינה לכל משקיעיה ולקוחותיה".
על רקע הדברים, תומכי המהפכה המשפטית החלו לפרסם ברשתות שיחרימו את קבוצת ביג בעקבות המהלך. השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "גם אני מחרים את קבוצת ביג עד שיחזרו בהם ויתנצלו". בתגובה, עשרות חברות הייטק וסטארטאפים הודיעו כי יעבירו את תקציב רכישת המוצרים שלהם לחנויות הפועלות במתחמי חברת ביג.
בינתיים, לא ברור אם קניונים נוספים יצטרפו למהלך של ביג. בקבוצת עזריאלי עוד לא התקבלה החלטה בנושא. גם ברוב רשתות האופנה והמוצרים לבית הפועלות במרכזי ביג לא מסרו תגובה ונראה שהן נמנעות. בחלקן מסרו כי לא ישתתפו במחאה אך הדברים נאמרו לא לייחוס או ציטוט כדי שלא ישתמע שלרשת יש עמדה בנושא הטעון.
במקביל, עשרות מנכ"לי חברות הייטק המתנגדים למהפכה המשפטית הודיעו כי עובדים שרוצים להשתתף בהפגנות ביום שלישי הקרוב יוכלו לעשות זאת ללא הורדה של יום חופש. בין החברות: קייטו, פאפיה גלובל, פייבר, איירון סורס, טייטו קאר, נטורל אינטלג'נס, סקאי ונקסאר. גם קרנות הון סיכון, בהן קומרה קפיטל, NFX של גיגי לוי וייס ודיסראפטיב של טל ברנוח, ישתתפו במחאה. בארגוני ההייטק אומרים כי עד יום שלישי הם צופים שיצטרפו ליוזמה כ-100 חברות.
לקראת סוף הריאיון נשאל אלמוג כהן גם האם הוא תומך בפיטורי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב-מיארה, לאחר ה"זובור" שחוותה בישיבת הממשלה - במהלכה קראו כמה השרים לפטרה בנוכחותה. "אני חושב שזה היה צריך לקרות מזמן", אמר והוסיף: "מרגע שהיועצת המשפטית לא מסייעת לחברה (הממשלה) לממש את האג'נדה שלה, אז מה עושים? נפרדים ממנו. יועמ"ש לא אמור למנוע מימוש אג'נדה, הוא אמור לסייע".