2 צפייה בגלריה
שליש שלישים בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו אריה דרעי
שליש שלישים בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו אריה דרעי
טוענים כי אין מחלוקת על תיק האוצר. דרעי, נתניהו וסמוטריץ'
(צילום: אבי מועלם, הדר יואביאן, קובי קואנקס)
המשא ומתן סביב תיק האוצר עדיין תקוע, ובציונות הדתית מסרבים לשחק את המשחק שמכתיב הליכוד - לגלגל את הכדור לפתרון הסוגיה בחדר הסגור בין יו"ר ש"ס אריה דרעי ליו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ'.
אתמול בערב (מוצאי שבת) התברר כי הליכוד משנה את האסטרטגיה, ודוחף לפגישה בין סמוטריץ' לדרעי, במטרה שהשניים יקבלו הכרעה ביניהם מי יכהן כשר האוצר. טרם נקבעה פגישה כזו, אולם גורמים בציונות הדתית מבהירים כי לא ייכנעו לתכתיבים של הליכוד. "אין לנו שום עימות מול דרעי", אמרו גורמים במפלגה.
"אנחנו מגבים ב-100% את דרישת דרעי לאוצר. האינטרס של הליכוד להפוך את זה לוויכוח בין דרעי לסמוטריץ' הוא מובן, אבל אנחנו לא שם, ולא ניכנס לפינה הזאת", הוסיפו. לדברי הגורמים, דרעי כלל לא צריך לסגת מדרישתו לתיק האוצר, והפתרון הסביר לטענתם הוא שסמוטריץ' יקבל את תיק הביטחון.
צוותי המו"מ של הליכוד והציונות הדתית אמורים להיפגש מחר ברקע טענות הדדיות קשות על התנהלות של כל אחד מהצדדים. בליכוד מאשימים את הציונות הדתית בכך שהם ממשיכים את דרכו של בנט, ועוסקים, לדבריהם, בסחטנות לא פרופורציונלית לגודל המפלגה בממשלה הבאה. בציונות הדתית, מנגד, מעלים את החשש שאם לא יכהנו במשרדים הבכירים - נתניהו יוכל להשתחרר מהתחייבותו ליישם מדיניות ימין, ומתכוונים לעמוד על הדרישה.
2 צפייה בגלריה
יצחק גולדקנופף
יצחק גולדקנופף
ביהדות התורה טוענים שהמו"מ מול הליכוד לא מתקדם. גולדקנופף
(צילום: נועם מושקוביץ' דוברות הכנסת )
גם ביהדות התורה טוענים שנתניהו "שכח" שהניצחון הוא לא רק שלו, ונכון לרגע זה, בשל העובדה שהמו"מ לא מתקדם - נושאים רבים בקווי היסוד של הממשלה הנכנסת עדיין פתוחים. סבב הפגישות של נתניהו עם בכירי הליכוד לחלוקת התיקים מתעכב גם הוא במפלגה מבינים שלוחות הזמנים מתקצרים, ומקווים להגיע לפתרון המחלוקות כבר השבוע, משום שטרם השבעת הממשלה נדרשים בליכוד להחליף את יו"ר הכנסת, ולחוקק את החוק שיאפשר ליו"ר ש"ס אריה דרעי לכהן כשר.
מדובר בחוק שכבר הונח על שולחן הכנסת, ומבקש להכניס שינויים בחוק יסוד הממשלה, כך שרק אדם שהורשע בעבירה שדינה מאסר בפועל לא יוכל לכהן כשר, בשונה מהמצב היום שבו החוק מתייחס לכל מאסר, גם על תנאי.