שר המשפטים וסגן ראש הממשלה גדעון סער אמר באירוע הרמת כוסית במשרד המשפטים לקראת ראש השנה כי "המשרד הזה היה תחת מתקפה ומשותק", בתקופה שקדמה לכניסתו לתפקיד. לדבריו, "המשרד הזה הוא משרד של אכיפת חוק והוא משרד שאמון על שלטון המדינה".
הוא טען כי התופעה הקשה ביותר שקיימת היום היא הפשיעה והאלימות בחברה הערבית וארגוני הפשע ברחבי הארץ: "הם שולחים זרועות לשלטון המקומי ומשתלטים על משרות ומכרזים. אם לא נמגר את הכנופיות האלה הן תגענה לכל מקום".
1 צפייה בגלריה
הרמת כוסית של משרד המשפטים בהשתתפות גדעון סער ואביחי מנדלבליט
הרמת כוסית של משרד המשפטים בהשתתפות גדעון סער ואביחי מנדלבליט
"ארגוני הפשע - האיום הגדול ביותר על עתיד המדינה". סער
(צילום: לע"מ)
"זה האיום הגדול ביותר על עתיד המדינה", כלשונו. סער המשיך: "זה איום שגדול מכל איום חיצוני. התפוררות המדינה מבפנים. יש בישראל אזרחים רבים מאוד שחיים בפחד, הרבה מאוד אימהות שחיות בפחד. זה מדיר שינה מעיניי".
לדברי שר המשפטים, "לצערי אנחנו בפיגור של הרבה מאוד שנים. אין סיכוי שנצליח אלא אם לא כולנו, כולנו, נהיה חדורי רוח משימה ושליחות להביא לניצחון המדינה על ארגוני הפשיעה ולשחרר את אזרחי ישראל מהם. זו המלחמה על עתיד ישראל".
הוא הבהיר: "אנחנו כמדינה לא יכולים להשלים עם שטחים אקס טריטוריאליים ענקיים בנגב, בגליל בלוד, בדרום תל אביב ומקומות רבים נוספים. מקומות שבהן המדינה ושלטון החוק אינם שולטים, כנופיות פשע הולכות ומשתלטות צעד אחר צעד, משליטות שלטון אלים של פרוטקשן וסחיטה שמתפשט לעוד ועוד ענפים".
סער השווה את האיום שבארגוני הפשע למדינות כמו קולומביה: "היא נאלצה להילחם מלחמת קיום נגד קרטלים של סמים. אנחנו חייבים להבין שיש כאן איום כבד על המדינה, מוסדותיה ועתידה". באירוע השתתפו גם מנכ"ל המשרד ערן דוידי, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה עמית איסמן.