טענות בטורקיה על מעצר של מי שהם מכנים "אנשי מוסד", במבצע נרחב בכמה מחוזות: לפי דיווח בעיתון "סבאח", 200 מאנשי המודיעין הטורקי השתתפו במבצע שבשיאו נעצרו 15 אנשי מוסד, שפעלו לפי הטורקים בחמישה תאים שונים, במשך שנה. בדיווח פורסמו תמונותיהן המטושטשות של חלק מאותם עצורים, שחשודים בריגול לטובת ישראל.
2 צפייה בגלריה
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
אחד מתאי הריכול. כל השלושה בו הוכרזו בעבר כנעדרים
מבצע המעצרים התקיים לפני שבועיים, ב-7 באוקטובר, בארבעה מחוזות שונים. לפי הדיווח, כל אותם אנשי מוסד לכאורה שנעצרו הם ממוצא ערבי. בדיווח בעיתון המקורב למשטרו של רג'פ טאיפ ארדואן טענו כי "בתמורה לכסף, הם סיפקו למוסד מידע על סטודנטים זרים מאוניברסיטאות בטורקיה, ובמיוחד על כאלו שיכולים להצטרף לתעשיות הביטחוניות בעתיד".
על פי הדיווח, אחד מהדמויות המרכזיות ברשת - המכונה בכתבה ובתמונה AB - נכנס לטורקיה בשנת 2015. בחודש יוני דווח למשטרה בטורקיה כי הוא נעדר. בעקבות זאת, נטען, התא היה יכול לפעול ללא הפרעה - אבל ב"סבאח" טענו כי המודיעין הטורקי כבר עקב אחריו. אותו עצור היה לפי העיתון בקשר עם "קצין שטח נושא דרכון ישראלי שמקושר למוסד". על פעילותו זו שילמו לו 10,000 דולר בשנה.
2 צפייה בגלריה
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
טורקיה דיווח ב עיתון סבאח נעצרו סוכני מוסד פרשת ריגול
הכותרת בעיתון "סבאח"
אדם אחר שנעצר - RAA - דווח לפני כן כנעדר. הוא טס לבירת קרואטיה זאגרב בסוף יוני, שם לפי הטענות פגש קציני מוסד. השלישי באותה תא - MAS - טס פעמיים לציריך בשווייץ, שם לכאורה נפגש עם אנשי המוסד. גם הוא, כמו האחרים, הוכרז כנעדר.
בטורקיה אמרו כי מדובר במבצע המודיעיני הגדול ביותר מאז חיסול העיתונאי ג'מאל חשוקג'י על ידי הסעודים על אדמת טורקיה. במשך שנה עקבו הטורקים, באמצעים שונים, אחר אותה רשת ריגול שלפי הדיווח אחד מיעדיה היה להשיג מידע על פלסטינים באוניברסיטאות בטורקיה. הרשת גם עקבה אחרי ארגונים שפועלים בטורקיה.
הכסף הועבר לחברי הרשת באמצעות חברות העברת כספים כ"ווסטרן יוניון", ולעתים הם קיבלו גם מטבעות ביטקוין עבור עבודתם. לפי הטענות, הם נפגשו פנים אל פנים בחו"ל עם קציני המוסד - ולא בישראל. פרט לציריך וזאגרב, הם קיבלו את ההוראות גם בבירת רומניה בוקרשט ובירת קניה ניירובי.