עשרות בני אדם, רובם בני העדה האתיופית, הפגינו היום (שני) בתל אביב על השתהות ההליכים לטענתם נגד נהגת בת 80 מנתניה, שחשודה כי דרסה למוות לפני כשלושה חודשים את רפאל אדנה בן הארבע בנתניה - ונמלטה מהמקום. ההפגנה החלה מול פרקליטות מחוז מרכז בתל אביב, אך גלשה משם לנתיבי איילון שנחסמו במשך כשעה בשני הכיוונים ולצומת עזריאלי שנחסם במשך שעות - והוביל לעומסים קשים בעיר.
3 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
"היא פגעה וברחה וטרם הוגש כתב אישום"
(צילום: נדב אבס)
3 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
"אם היו קוראים לו חשין או רובינשטיין כבר היה מוגש אישום". ההפגנה בת"א
(צילום: מוטי קמחי )
התאונה התרחשה ב-6 במאי, שבת אחר הצהריים, אז רכב פגע ברפאל בזמן שטייל ברחוב עם סבו בשדרות בן גוריון בנתניה. הוא נפצע באורח אנוש ומותו נקבע בבית החולים כעבור ארבעה ימים. נהגת הרכב חשודה כי נמלטה מהמקום. למחרת הנהגת ובתה, שעל שמה הרכב שהיה מעורב בתאונה, נעצרו לחקירה. השתיים היו חשודות גם בשיבוש והעלמת ראיות, על-ידי ניסיון תיקון הרכב במוסך.
הוריו של רפאל, שמחה וזיו טלהון אדנה, יצאו יחד עם עשרות תומכים להפגין, ודרשו להגיש נגד הנהגת כתב אישום בגין עבירה של הפקרה בנסיבות מחמירות. "היא פגעה וברחה ועד לרגע זה טרם הוגש נגדה כתב אישום", אמר זיו טלהון, אביו של רפאל. "ההפגנה היא כדי לוודא שמוגש כתב אישום חמור על הפשע שבהפקרה והפשע שבהתנהלות עם קרות האירוע ולאחריו. אנחנו דורשים הגשת כתב אישום חמור במחוזי וצפייה בסרטוני האירוע". הוא הוסיף: "אילו היו קוראים לו רפאל חשין או רפאל רובינשטיין כנראה שכבר היה מוגש כתב אישום".
3 צפייה בגלריה
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
הפגנה לצדק לרפאל אדנה  ז"ל
(צילום: מוטי קמחי )

המוחים בתל אביב אמרו היום כי "כל נהג עלול לפגוע באדם אחר - אך מה שהופך אחד כזה לפושע הוא הבריחה והיעדר החמלה והסליחה. המדינה בכלל והפרקליטות בפרט צריכות להסתכל על התיק הזה בלבן של העיניים ולומר לעצמם שיש כאן תיק דגל שבו אנחנו צריכים לעביר מסר לכל נהג במדינת ישראל איך לא מתנהגים ומהי התנהלות פושעת". לדבריהם, "ההתנהלות של הנהגת הפוגעת עד לרגע זה מצביעה על היותה אדם ונהגת לא סבירה. ההתנהלות שלה מעידה על המסוכנות שלה, לא רק בגלל הרשעה קודמת, אלא עקב התנהלותה לאורך כל הדרך שמצביעה על אדם בעייתי שמסוכן לציבור".
בפרקליטות מחוז מרכז אמרו כי כן החליטו להעמיד לדין את הנהגת, בכפוף לשימוע, בעבירת הפקרה - ולא לייחס לה עבירת המתה. לטענת הפרקליטות, מחומר הראיות לא עולה החשד שמדובר בהמתה. "התיק לא נסגר, ואנחנו נמצאים בקשר רציף עם הוריו של הילד שנהרג בתאונה, ונמשיך ללוות אותם ולעדכן אותם לכל אורך ההליך", נמסר מהפרקליטות.
מהמשטרה מסרו כי "בניגוד לפרסומים שגויים ברשת נבהיר על-מנת להעמיד דברים על דיוקם ומניעת הטעיית הציבור. בעלת הרכב, בתה של הנהגת, לא חשודה במעורבות בתאונה, ורישומה כ'נהגת' בטופס הראשון נגזר אוטומטית מפרטי בעלות הרכב. כל פרסום בדבר סגירת התיק - שגוי ומטעה. הליך העמדה לדין של הנהגת בגין 'הפקרה אחרי פגיעה' מתבצע על-ידי הפרקליטות".
ח"כ צגה מלקו מהליכוד השתתפה היום בהפגנה, ואמרה כי "אין שוויון בפני החוק, יש במדינה שלנו קאסטות. יש אנשים שדרסו ופגעו בבנים של אנשים בכירים, הועמדו לדין וקיבלו עונשים חמורים ובצדק, אבל הצדק הזה לא נעשה עם הילד רפאל אדנה ז"ל". לדבריה, "מי שפגעה ברפאל היא רוצחת שהפקירה אותו לדמם למוות. ההתנהלות של הפרקליטות במקרה הזה מדירה שינה מעיניי, ולכן אנחנו פה היום מול הפרקליטות לדרוש צדק".
מעמותת אור ירוק נמסר: "על פגע וברח אין סליחה ואין מחילה. מדינת ישראל חייבת להכריז מלחמת חורמה בנהגים שפוגעים ומסתלקים ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה. הפקרת אדם להתבוסס בדמו בכביש הוא מעשה לא מוסרי, מעבר לכך שמדובר באחת מעבירות התנועה הקשות והחמורות שיש. יש להחמיר בענישה של אותם עברייני תנועה אשר פוגעים ומסתלקים ממקום התאונה מבלי להגיש עזרה, כדי לשדר מסר חד וברור כי לא משתלם לפגוע, לברוח ולהפקיר. רק נקיטת יד קשה מצד בתי המשפט תוביל למיגור התופעה הבזויה הזאת ותוכל גם להציל חיי אדם".