1 צפייה בגלריה
סיכול הברחת אלפי מוצרי טבק לשטחי ישראל
סיכול הברחת אלפי מוצרי טבק לשטחי ישראל
המוצרים שנתפסו בכלי השיט, הלילה
(צילום: דוברות המשטרה)
שוטר המשרת במחוז הדרומי ואשתו נעצרו הלילה (בין שבת לראשון) בחשד להברחת מאות מוצרי טבק לשטח ישראל בכלי שיט, דרך הים. יחד עימם נעצרו עם כניסתם לישראל שמונה גברים נוספים, תושבי המרכז והדרום כבני 50-30, כשברשותם מוצרים בשווי מוערך של מאות אלפי שקלים.
לפי החשד, בעקבות ממצאים שעלו במהלך חקירה סמויה של הימ"ר, העשרה, שהיו מעורבים ברשת ההברחות, חברו יחד לביצוען באמצעות כלי שיט שעימו נכנסו למדינות שונות. הם שבו ארצה כשעל הסיפון טבק ומוצרים מוברחים, ונכנסו לשטחי המדינה ללא כל הצהרה ופיקוח.
מעצרם של העשרה בוצע בעקבות חקירה של צוות "חשיפה" במחלקה לחקירות שוטרים (מח"ש). "בימים האחרונים עלה החשד כי העשרה עומדים לבצע הברחה נוספת, והיחידה המרכזית בלכיש נערכה בפעילות סמויה בתווך הימי", ציינו במשטרה, והוסיפו: "הפעולה הובילה לאיתור כלי שיט שנמצא בשימוש החשודים, שבאמצעותו הם שבו הלילה בהפלגה מיעד בחו"ל. עם עגינתם בארץ, הם נעצרו על ידי שוטרי ימ"ר לכיש בסיוע יחידות מחוזיות וארציות, בהן המערך האווירי של המשטרה וכוחות צה"ל. הבקריות של פלגת השליטה בזירת אשדוד השתתפו במאמץ הגילוי והזיהוי המשותף לכוחות זרוע הים והמשטרה, והכווינו את הכוחות לכלי השיט".
עם סיום חקירתם בימ"ר לכיש, החשודים יובאו בפני בית משפט השלום לדיון בהארכת מעצרם. השוטר שנעצר הועבר לחקירת מח"ש.
המשטרה מסרה: "חומרי חקירה ראשוניים בעניינו של השוטר הועברו למחלקת משמעת בשעה האחרונה. עם למידתם ולאחר קבלת עדכון בדבר הבקשה למעצר, יישקלו אמצעים מנהליים כמקובל".