2 צפייה בגלריה
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
אילוסטרציה אזיקים אזוק עצור מעצר
35 עצורים. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
35 בני אדם נעצרו הלילה (ראשון) בחשד להפעלת קווי סחר בסמים. רבים מהחשודים, בגילי 16 עד 40, מתגוררים באשקלון. אחרים, מתגוררים באשדוד, קריית מלאכי, קריית גת ושדרות, וחלקם מוכרים כחברי ארגון הפשיעה של העבריין שלום דומרני, שהשתחרר לאחרונה מהכלא.
החקירה הסמויה ארכה כארבעה חודשים. שוטר שנמצא מתאים למשימה, גויס כסוכן סמוי שכונה בשם "אלפא". בתום הכשרה ארוכה, הוא הצליח לחדור למעגל העבריינים דרך אפליקציית "טלגראס" ולבסס את מעמדו, עד לכדי קיום שיחות ומפגשים ישירים עמם.
המטרה המרכזית לשמה גויס "אלפא", הסבירו במשטרה, הייתה "לתקוף את 'צינור החמצן' הכלכלי של ארגוני הפשיעה, ובדרך זו לפגוע אנושות ביכולותיהם להרוויח כספים המאפשרים להם להמשיך לפעול ולהשפיע על מפת הפשיעה במרחב לכיש ובכלל".
2 צפייה בגלריה
משטרה
משטרה
סוכן סמוי בשם "אלפא"
(צילום: shutterstock)
הסוכן שוגר על ידי מפעיליו לבצע מגוון עסקאות עם יעדים מודיעיניים שנבחרו מראש, וזוהו כמי שמפעילים את קווי הסחר בסמים ומזרימים כספים לכנופיות הפשיעה. על פי החשד, בחלק מהמקרים היו אלה קטינים שנשלחו לבצע את עסקאות הסחר.
יותר מ-60 עסקאות סמים מסוג קריסטל ומריחואנה ביצע "אלפא" עם החשודים בסכום של עשרות אלפי שקלים. בשלב זה הפכה החקירה, שנוהלה על ידי היחידה המרכזית של מרחב לכיש במחוז הדרומי ובליווי חטיבת התביעות של המשטרה ופרקליטות דרום, לגלויה.
הבוקר, פשטו כוחות המשטרה על בתיהם של החשודים, שם נתפסו סמים מסוכנים, אקדח, רימוני הלם ורכבים, והם נעצרו לחקירה. שלושה מהחשודים, תושבי אשקלון בגילי 20 עד 50, נעצרו בחשד למעורבות באירוע ירי שהתרחש לפני כשבוע ברחוב השורשים בעיר, על רקע סכסוך פלילי ומאבק שליטה בקווי הסמים, שבו נפצע אדם שפונה לקבלת טיפול רפואי.