למרות שהסקרים חוזים שהרוח הציונית בראשות איילת שקד לא תעבור את אחוז החסימה ואף מתרחקת ממנו בעקבות הקמת המפלגה החדשה של בני גנץ וגדי איזנקוט, ח"כ יועז הנדל טוען היום (שני) בריאיון לאולפן ynet כי המפלגה תעבור את אחוז החסימה ואף תקף את המפלגה החדשה שהוקמה.
4 צפייה בגלריה
יועז הנדל
יועז הנדל
יועז הנדל
(צילום: קובי קואנקס )
"בכל הסקרים אנחנו פעם שלושה מנדטים, פעם מעל הארבעה מנדטים", טען הנדל. "ומה שאנחנו מזהים זה שיש חמישה מנדטים שנמצאים בדיוק על הספוט שלנו, שהם אנשי ימין ממלכתי, אנשי ציונות דתית, שמרגישים מאוד לא נוח עם מחנה 'רק ביבי', והם לא יצביעו לשמאל-מרכז, לא משנה מה תגידי להם. והחמישה מנדטים האלה גם רוצים ממשלת אחדות".
לדבריו, "המשמעות של לא להקים ממשלת ימין עם הליכוד זה ללכת לבחירות. והצד השני מציע לנו 'רק ביבי'. ולכן, גם זה מסוכן למדינת ישראל - ממשלה של ליכוד-בן גביר, שתתעסק כל היום רק במה שטוב לנתניהו. 5 מערכות בחירות ב-3 וחצי שנים זה טירוף. למרות שאם זה היה תלוי בי, נתניהו היה מחוץ למערכת, עדיין - אנחנו חייבים לתפקד למען אזרחי ישראל. היחידים ששמים תוכנית פרקטית על השולחן, לא איזו המצאה, לא פברוק, זה אנחנו, הרוח הציונית".

איילת שקד צייצה אתמול: "אין ספק שמחנה השמאל הממלכתי הוא בשורה לכל מצביעי השמאל. נדאג שבכל ממשלה שתקום, הם לא יוכלו לקדם את חזונם המשותף עם גנץ להקמת מדינה פלסטינית". זו אמירה ממלכתית? "קודם כל זו אמירה ששמה הבדל בין שמאל וימין. אני לא חושב שזה הדבר החשוב עכשיו. אבל בהחלט, יש לי חילוקי דעות, אני חושב, עם בני גנץ על חלק מהנושאים המדיניים. וגם לפי מה שקראתי, גם עם איזנקוט יש לי חילוקי דעות בנושא תהליך ההפרדה מהפלסטינים".
4 צפייה בגלריה
הצהרה לתקשורת של מפלגת המחנה הממלכתי
הצהרה לתקשורת של מפלגת המחנה הממלכתי
"אנחנו היחידים שאומרים את האמת". סער, גנץ ואיזנקוט
(צילום: קונטקט)
-אתה מאמין שהחזון של גנץ , איזנקוט וכהנא הוא הקמת מדינה פלסטינית? כי אם כן, ראוי שנדע. "אני לא חושב שהחזון של מתן כהנא זו מדינה פלסטינית, אבל קראתי בעיון רב את הדברים של איזנקוט ואני מכיר את הדברים של בני גנץ – הם מנתחים את המפה שונה ממה שאני מנתח. אבל מה שמטריד אותי עכשיו זה לא הוויכוח ביני לבין גנץ על הנושאים המדיניים או על הכאוס שמשתולל בשטחי C, וגם יש לי ויכוח איתו על המפגשים עם אבו מאזן, לצורך העניין. אני לא הייתי נפגש איתו, בעיניי הוא מכחיש שואה שמשלם למחבלים. העניין הוא איך אנחנו מוציאים את מדינת ישראל מהכאוס הפוליטי. מה שגנץ ואיזנקוט מציעים בעצם זו מערכת בחירות שישית או שביעית, אלא אם כן הם הולכים עם המשותפת ומקימים ממשלת 61. אני לא מסכים לממשלת 61, לא של ביבי ולא שלהם, אני חושב שזה רע למדינת ישראל".
4 צפייה בגלריה
מחמוד עבאס
מחמוד עבאס
"מכחיש שואה שמשלם למחבלים". מחמוד עבאס
(צילום: AP)
נניח שתעברו את אחוז החסימה, איך תביאו את איזנקוט וגנץ לממשלת רוטציה עם נתניהו? נדמה שהם עדיין מאוד פוסלים אותו. "אנחנו היחידים שאומרים את האמת. זאת אומרת, אם את מתייחסת להצהרות שלהם, שהם יובילו לממשלה יציבה והם לא ייקחו לבחירות, אז משהו לא מסתדר. אין מספרים כאלה, אני לא רואה - וזו השאלה שאת צריכה לשאול אותם. איך מקימים ממשלה יציבה בלי המשותפת, עם החרדים - שהם אומרים שהם פוסלים אותם - ובלי הליכוד. המספרים פשוט לא מסתדרים".
4 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
בנימין נתניהו בהצהרה לתקשורת
"הייתי שמח אם היה מחוץ למערכת הפוליטית". בנימין נתניהו
(צילום: מוטי קמחי )
הם טוענים שהחרדים עכשיו לא אומרים את האמת, ושהם יצליחו להביא גורמים מהליכוד שמאוכזבים מהמפלגה. "אני הייתי שם חמש פעמים, רציתי להביא גורמים מהליכוד וזו משימה שלקחתי על עצמי ב-3.5 השנים האחרונות, מאוד הייתי שמח אם הליכוד היה מתפרק, אם נתניהו היה עכשיו מחוץ למערכת הפוליטית, מאוד הייתי שמח אם החרדים היו באים, למרות שהם כעסו עליי והחרימו אותי. אבל בסופו של דבר אני פרגמטי, אני מכיר במציאות. החרדים לא יבואו, הם כבר אומרים את זה, אני לא חושב שהם משקרים, הם לא מסוגלים. הקהל שלהם יותר פרו-ביבי מאשר הליכוד. אני לא רואה איך אפשר לשבת עם החרדים-ליברמן-מרצ-והמשותפת. זה לא נראה לי ריאלי. ולכן מה שהם אומרים בסאבטקסט זה או שאנחנו הולכים לבחירות נוספות, מלחמה התשה, עד שאולי נתניהו ייעלם ואז אחד התרחישים האלה יקרו. שישיות, שביעיות, שמיניות, או שנעשה משהו אחר, אני מניח שאפשר להקים ממשלת אחדות".
הרעיון שלכם בעצם זו ממשלת אחדות-רוטציה, כשנתניהו שני וגנץ ראשון. "יש לי את ההעדפה שלי. אגיד לך דבר אחד - מכיוון שאני לא רוצה להיכנס לזה במתכוון, והמבין יבין, אני אגיד לך שבממשלת האחדות הזאת לא יהיו ערבויות של דרעי ולא תהיה לנתניהו עוד פעם אפשרות לעשות את מה שעשה בממשלת האחדות הקודמת, שהוא עקץ גם את בני גנץ וגם 9 מיליון אזרחים.
"אני לא מוכן עוד פעם להקים ממשלת אחדות שבה אני אדע שמישהו יכול לעקוף ולשבור אותה בקלות כפי שהיה בפעם הקודמת. זו הייתה תמימות פוליטית, גם של כחול לבן, גם שלי באופן הזה. אני כבר לא תמים בהקשר הזה. אני פרגמטי. אני חושב שאין ברירה אחרת אלא להקים ממשלת אחדות. אני יודע שאני לא נותן לנתניהו לשלוט בתהליך הזה. כל היתר אני חושב אלו מילים ריקות והבטחות ריקות שאת רואה שזה לא מתכנס למספרים".