לקראת עליית מחירי הדלק בחצות, תורים ארוכים נראו היום (שני) בתחנות דלק בקיסריה, באור עקיבא, בפרדס חנה וגם בירושלים. הדלק יתייקר בחצות ב-34 אגורות ל-7.05 שקלים לליטר, המחיר הגבוה ביותר מאז 2014.
3 צפייה בגלריה
תחנת דלק בקיסריה
תחנת דלק בקיסריה
"מה נעשה, לא ניסע?". תחנת דלק בקיסריה
(צילום: גיל נחושתן)
3 צפייה בגלריה
תחנת דלק בקיסריה
תחנת דלק בקיסריה
תחנת הדלק בקיסריה, היום
(צילום: גיל נחושתן)
"אנשים מבינים שאפשר לחסוך קצת אז מגיעים וממלאים כל אחד כמה שהוא יכול", אמרה אסנת מכלוף, תושבת אור עקיבא, בתחנת דלק בעיר. "זה מאות שקלים בחודש. האזרח הקטן סובל, משלם עוד ועוד על מוצרי הצריכה. כמה עוד נשלם? אסע רק למקומות דחופים ומה שחשוב באמת אתכנן לאן לנסוע ואמצא דרך למלא בפחות כסף. זה ממש מעצבן מה שקורה כאן".
גם שמשון נקווקאר הגיע למלא מכל דלק. "מה נעשה, לא ניסע? זה נורא, אמלא בפחות כסף, אין ברירה כנראה", אמר נקווקאר. מוטי זילברברג מחיפה טען כי "הממשלה לא חושבת עלינו, האזרח הקטן. אם המלחמה תימשך מחירי הדלק רק יעלו עוד ועוד".
3 צפייה בגלריה
התקיירות מחירי הדלק
התקיירות מחירי הדלק
המחירים משתנים בחצות. מחירי הדלק
(צילום: משה מזרחי)
אביאל צרפתי מפרדס חנה אמר כי "כשיש מלחמה מחירי הדלק יעלו בכל העולם. הכול עולה בגלל רוסיה ומאגרי הנפט שלה. חייבים לדאוג כמו שעתה המחירים עולים, להוריד בחזרה את המחירים".
בירושלים נצפו תורים כמעט בכל תחנות הדלק, אך בתחנות סיפרו כי "אין היסטריה, הישראלים התרגלו לעליות מחירים". אריה סויסה, בעל עסק בירושלים, אמר שהוא מוטרד מאוד. לדבריו, העובדים שלו מבקשים העלאה בשכר בגלל העלייה במחירי הדלק. "צריך שהמדינה קצת תשתתף ותוריד מהמחיר, היא יכולה אם היא רוצה", אמר סויסה.
עוואד ממזרח ירושלים עובד במוסך. "הדלק לא צריך לעלות כל כך הרבה, בקושי אנשים מתפרנסים", הוא אמר. "כל חודש מעלים את מחירי הדלק. אחרי שיש ממשלה חדשה הבטיחו לנו שהכול יירד אבל בסוף הכול עולה ויש אנשים שאין להם מה לאכול, יש אנשים מסכנים".
ראות מתקוע אמרה שאולי העלייה במחירי הדלק תשנה את אורח החיים של האזרחים. "זה נלקח בחשבון", היא אמרה. "זה מבאס שאתה צריך לתדלק במחירים כאלה שלפני שנה וחצי שנתיים זה לא היה שם בכלל".