השירות החשאי של ארצות הברית אינו צפוי לאתר את האדם שהחדיר אל הבית הלבן את שקית הקוקאין שנמצאה שם בשבוע שעבר. כך עולה מדו"ח הסיכום של חקירת האירוע, שנחשף אמש (יום ה') בסוכנות הידיעות AP. לפי הדו"ח, למרות חקירה מאומצת שבה נעשה שימוש באמצעים מתקדמים, החוקרים לא מצאו טביעות אצבע או שרידי קוקאין על השקית, וגם צילומי האבטחה באזור שבו היא נמצאה לא עזרו לסמן חשוד כלשהו במעשה. על פי הדו"ח, לשירות החשאי אין שום קצה חוט בפרשה.
2 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן הבית הלבן נמצא קוקאין
ג'ו ביידן הבית הלבן נמצא קוקאין
שקית קוקאין והנשיא ביידן. לא היה בבית הלבן כשהיא נמצאה
(צילום: shutterstock, AP)
אנשי השירות, נזכיר, מצאו את השקית ב-2 ביולי, יום ראשון בשבוע שעבר, בלובי של האגף המערבי של הבית הלבן. מדובר באזור שבו עוברים אנשים רבים, בהם קבוצות של מבקרים, והשקית נמצאה בשטח שבו הם מתבקשים להניח את הטלפונים הסלולריים שלהם וחפצים אישיים אחרים. סביב השעה שבה הושארה במקום שקית הקוקאין עברו באזור מאות בני אדם. "בלי ראיה פיזית כלשהי, בלתי אפשרי לסמן בחקירה חשוד ספציפי מבין מאות האנשים שעברו שם", כתבו אנשי השירות החשאי בדו"ח המסכם.
גורם הבקיא בפרטי החקירה אמר לסוכנות הידיעות AP בעילום שם כי סביר להניח שמי שהשאיר את שקית הקוקאין במקום הוא אחד ממאות המבקרים שהגיעו לבית הלבן במהלך אותו סוף השבוע.
העובדה שהסם נמצא במעון הנשיא העלתה ביקורת ושאלות מצד רפובליקנים, והם דרשו לקבל אתמול עדכון על פרטי החקירה. דוברת הבית הלבן קארין ז'אן פייר אמרה כי הנשיא ג'ו ביידן סבור שחשוב ביותר שהשירות החשאי יירד לשורש העניין ויגלה כיצד נוצר מצב שבו סמים מוכנסים לבית הלבן. השירות הוא האחראי על אבטחת המעון.
2 צפייה בגלריה
דוברת הבית הלבן קרין ז'אן-פייר
דוברת הבית הלבן קרין ז'אן-פייר
דוברת הבית הלבן קארין ז'אן-פייר. לא הסם הראשון שנמצא במעון
(צילום: AFP)
שקית הקוקאין נמצאה במהלך סוף שבוע שבו ביידן לא שהה בבית הלבן, אלא נפש בקמפ דייוויד יחד עם בני משפחתו. עם גילוי השקית ובה האבקה הלבנה – שהייתה תחילה בלתי מזוהה – פונה האזור וסגר הוטל לזמן קצר על הבית הלבן. בדיקה מהירה שנערכה לחומר העלתה כי לא נשקפת ממנו סכנה, ובבדיקות מתקדמות יותר שנערכו אחר כך התברר שמדובר בקוקאין.
במהלך החקירה גיבשו אנשי השירות החשאי רשימה של מאות אנשים שייתכן כי עברו באזור שבו נמצאה השקית. כל מי שנכנס לבית הלבן חייב למסור מידע מזהה על עצמו ולעבור בידוק ביטחוני, אך מכיוון שבדיקות המעבדה שנערכו לשקית לא העלו טביעות אצבע או שרידי DNA, סוכני השירות אינם יכולים לערוך שום השוואה לדגימות מרשימת החשודים הפוטנציאליים.
מציאת הקוקאין בשבוע שעבר לא הייתה הפעם הראשונה שבה סמים בלתי חוקיים מגיעים למעונו של נשיא ארה"ב. הראפר סנופ דוג העיד בעבר כי עישן קנאביס בשירותים בבית הלבן, והמוזיקאי ווילי נלסון העיד כי עישן ג'וינט על גג המבנה בימי נשיאותו של ג'ימי קרטר. גם השחקן הבריטי ארקן מוסטפה העיד כי עישן מריחואנה והסניף שורה של קוקאין במהלך ביקור בבית הלבן בימי נשיאותו של רונלד רייגן.
פורסם לראשונה: 21:17, 13.07.23